• Anonym (Ninnie)

Hur ofta/snabbt kan jag smsa dejten?

Jag dejtar en kille som jag verkligen är jätteförälskad i. Tror att han känner nåt för mig med eller åtminstone verkar det så, men jag vill ändå inte skrämma bort honom genom att va för på nu i början.

Jag är en person som skickar mycket sms till mina kompisar och svarar snabbt når jag får nåt. Använder sms mer som chatt liksom. Har ofta mobilen i närheten av mig och brukar svara nästan på en gång när jag får ett sms, inom några minuter. Vilket gör att jag förväntar mig att få svar typ lika snabbt. Men har nu märkt att inte alla funkar så.

Det jag vill komma fram till är att det lätt kan verka som att jag bara sitter och väntar på hans sms hela tiden när jag bara är sån som har koll på mobilen jämt.

Såhär kan det se ut nu:

Han skickar sms 1 kl 9.00
    Jag svarar kl 9.04
    Han svarar tillbaka kl 13.15
    Jag skriver tillbaka kl 13.27
    Han skriver igen kl 16.10
    Jag svarar kl 16.30
    Han skriver kl 18.40
    Jag skriver igen 19.02

Alltså som ni ser så svarar jag rätt snabbt. Han är segare. Så jag börjar känna mig för "på" även om detta är mitt naturliga sätt att messa på. Tänker att jag kanske behöver anpassa nig mer efter hans sega svar, eller ska jag fortsätta med mitt? Vill inte skrämma bort honom heller ju.

• Svar på tråden Hur ofta/snabbt kan jag smsa dejten?
  • Fantasilös

Jag försöker anpassa mig lite efter den andra. Svarar han segt så svarar jag segt tillbaka. Vill ju inte verka desperat haha vänta 40 minuter nästa gång du ska svara o va lite kort i tonen så kommer han nog svara mer och snabbare sen;)

• Anonym (Ninnie)
    Anonym (Ninnie) skrev 2014-07-20 13:39:26 följande:

Jag dejtar en kille som jag verkligen är jätteförälskad i. Tror att han känner nåt för mig med eller åtminstone verkar det så, men jag vill ändå inte skrämma bort honom genom att va för på nu i början.

Jag är en person som skickar mycket sms till mina kompisar och svarar snabbt når jag får nåt. Använder sms mer som chatt liksom. Har ofta mobilen i närheten av mig och brukar svara nästan på en gång när jag får ett sms, inom några minuter. Vilket gör att jag förväntar mig att få svar typ lika snabbt. Men har nu märkt att inte alla funkar så.

Det jag vill komma fram till är att det lätt kan verka som att jag bara sitter och väntar på hans sms hela tiden när jag bara är sån som har koll på mobilen jämt.

Såhär kan det se ut nu:

Han skickar sms 1 kl 9.00
    Jag svarar kl 9.04
    Han svarar tillbaka kl 13.15
    Jag skriver tillbaka kl 13.27
    Han skriver igen kl 16.10
    Jag svarar kl 16.30
    Han skriver kl 18.40
    Jag skriver igen 19.02

Alltså som ni ser så svarar jag rätt snabbt. Han är segare. Så jag börjar känna mig för "på" även om detta är mitt naturliga sätt att messa på. Tänker att jag kanske behöver anpassa nig mer efter hans sega svar, eller ska jag fortsätta med mitt? Vill inte skrämma bort honom heller ju.

Som ni ser på mina svar har jag ändå taggat ner hur jag svarar, för det normala för mig är att jag skriver svar direkt när jag ser att jag fått ett mess för annars glömmer jag bort det. Har inte heller skrivit så många meddelanden till honom som jag hade kunnat göra, snittar väl på 4 till 5 om dagen, men med vissa av mina vänner blir det nästan chatt hela dagen via appar på telefonen, så vi kanske skickar 1-2 i timmen eller liknande.
  • Anonym (Ninnie)
    Fantasilös skrev 2014-07-20 13:45:00 följande:

Jag försöker anpassa mig lite efter den andra. Svarar han segt så svarar jag segt tillbaka. Vill ju inte verka desperat haha vänta 40 minuter nästa gång du ska svara o va lite kort i tonen så kommer han nog svara mer och snabbare sen;)

Han skriver nästan alltid längre och ställer frågor o sånt så han vill ju uppenbarligen att jag svarar. Men seg är han... D tar ofta flera timmar innan jag får svar....
  • Anonym (Ninnie)
    Fantasilös skrev 2014-07-20 13:45:00 följande:

Om han ändå inte blir snabbare på att svara då? Testade nämligen en gång att svara segt som fan men då var det fortfarande likadant
  • Anonym (Ninnie)

Ser gärna att fler svarar i tråden!

• Anonym (Ninnie)

Ingen???

• BitchWitch

Vill han dig något vet han var du finns, tills dess lever du livet!

• Anonym (Ninnie)
    BitchWitch skrev 2014-07-20 18:46:15 följande:

Vill han dig något vet han var du finns, tills dess lever du livet!

Men som du ser så hör han ju av sig med flera meddelanden om dagen när vi inte ses.

Undrade bara hur snabbt det är ok om jag svarar honom.
  • Nybblan90

Ja detta är väl ett klassiskt problem ;) jag är oftast en snabb-svarare och tänker att om dejten tycker att jag är för på bara för att jag svarar på sms när jag får ett så ör ju denne dum i huvet, eftersom denne borde vänta sig ett svar eller hur?? :) messa på du som du brukar :) konstigt sätt att bli avskräckt på, däremot kan man ju undvika att messa 100 gånger om man inte får svar :)

• Jemp

Jag hade svarat som vanligt (dvs så fort jag har möjlighet), förstår inte varför man ska hålla på att låtsas.

Svar på tråden Hur ofta/snabbt kan jag smsa dejten?