• Sallysally

Extremt spänd bebis:/

Hej alla!

Min flicka är ca 3 mån och spänner sin kropp jättemycket när vi lyfter henne och när hon sitter i knäet med stöd. Hon spänner ben och armar bakåt och blir som en banan nästan. Hon är annars go och glad växer osv. Men hennes armar dras ofta bakåt när hon lyfts eler sitter och hon liksom blir helt spänd. Vi har varit på bvc och detta ska utredas :( vi har även kontaktat sjukgymnast. Hon griper aktivt, rullar från rygg till mage och iblsnd tillbaka. Jollrar har fin kontakt ler osv. Men jag är så orolig för cp diagnos. Hypertonus / hög tonus med spändhet har man ju hört är kopplat med det. Nu har ju även bvc reagerat och tyckte hon var mycket spänd och armarna liksom dras bakåt som sagt. (Hon kan ta fram dem men draget r bakåt typ).

Vet ej varför jag skriver här men antar jag vill höra om ni är fler föräldrar som haft barn med mycket hög spändhet i kroppen ?
    Vill se ngt positivt i denna lite oroande tid :(

• Svar på tråden Extremt spänd bebis:/
  • Sallysally

Hon gråter ej mycket .. Och spänner sig även när hon ej gråter.. Så tror ej de... Ksnske reflux iaf eller blir dem mycket ledsna då?

• WilliamsMom
    Sallysally skrev 2014-07-20 16:32:41 följande:

Hon gråter ej mycket .. Och spänner sig även när hon ej gråter.. Så tror ej de... Ksnske reflux iaf eller blir dem mycket ledsna då?

Jag tror nog att de kan reagera så utan att nödvändigtvis skrika och gråta, men jag vet inte.
    Det du beskriver låter ju som det som mammorna i länkarna beskriver.
Svar på tråden Extremt spänd bebis:/