• Anonym (otålig)

    Hjälp, jag vill men han vägrar!

    Vi fick vårt första barn för 3 månader sedan och jag har länge önskat att vi ska bli mer intima med varandra. Kräver inte sex pang på, men lite hångel och mys ibland vore inte fel. Vi fick till det lite grann i slutet av graviditeten i syfte att sätta igång förlossningen. Innan det var det egentligen när vi gjorde barn för ett år sedan som vi hade njutningsfullt sex senast. ... jag frågar ofta om han har lust men han avvisar ständigt och säger han inte känner sig redo än. Men frågan är hur länge jag ska acceptera att vänta? Till saken hör att jag hade rejält med lust under hela graviditeten och fick nöja mig med att onanera dagligen...

    Hur länge har ni väntat på att ha sex och hur länge ska jag acceptera att vänta på honom??

  • Svar på tråden Hjälp, jag vill men han vägrar!
  • Anonym233

    Beklagar om detta inte riktigt besvarar din fråga, men tänk vilket liv det skulle bli om man bytta plats på han och hon i detta inlägg haha!

  • athanatos
    Anonym233 skrev 2014-07-21 03:51:28 följande:

    Beklagar om detta inte riktigt besvarar din fråga, men tänk vilket liv det skulle bli om man bytta plats på han och hon i detta inlägg haha!


    Hur vet du att det inte redan har skett?
  • Anonym (otålig)

    Förstår tanken, visst är normen det motsatta med en man som är kåt och kvinnan som vägrar. Men jag lider verkligen av att han aldrig tar initiativ, inte ens till pussar och kramar. Allt fokus är på bebis och han säger att det kommer att vara såhär i början.... men jag har stort behov av närhet och avundas när jag hör andra som har ett fungerande sexliv. Innan vi fick barn hade vi sex jämt och ständigt, men nu är allt som bortblåst ????

  • Anonym (well)

    Acceptera och acceptera.. Det finns väl endå ingen regel för hur länge du väntar på att din partner finner lusten igen, det avgör bara du.

    Nu finns det ofta exempel på tappad lust i samband med graviditet och förlossning för BÅDE killar och tjejer. Som kille kan jag tyvärr bara se det från den sidan. Och jag vill inte att det blir en jämförelse diskussion om olika roller i en förlossning. Kvinnan föder, kvinnan genomlider smärtan och jag förringar ingenting!

    Med det sagt, när man ser sin vackra kvinna först växa sig stor om magen med en människa i sig som sparkar och rör sig och ställer till det med hormoner och humör och matlust och sexlust.. Det är weird.. Kanske av den anledningen att vi faktiskt inte kan relatera så blir det ofta så att det är bara... Konstigt.. Vilket i sig kan påverka sexlusten på samma sätt som mycket annat konstigt som kan hända.. För stora förändringar ställer till det i huvudet på oss killar också. Stressen över en unge är för oss tänkare verkligen något vi tänker mycket på. Och oron för din kommande välsignelses framtid blir ibland mycket, och då kan lusten lida.

    Men något jag vet kan ställa till det ordentligt för killen är just förlossningen, att uppleva att en människa kommer ur din kvinna är... Weird.. Och det är ofta så att synen av att något så stort kommer ur dig och ibland river upp dig kan bli.. Ducking weird och absolut påverka sexlusten.

    Jag vet jag vet, bara sjåpigt i jämförelse and so on. Men så kan det vara, mamman till min pojk förbjöd mig bestämt att bevittna just... Ankomsten där nere.. För att min syn på henne inte skulle påverkas, för det kan ställa till det för killarna. Och det kan behövas tid även för honom.

    Men du avgör själv hur tålmodigt du är, hur mycket det pratas om det kan du nog också avgöra.. Tänk på att alla tänker, upplever och kommer förbi mentala hinder på olika sätt och varierande snabbt.

  • Anonym (Helena)

    Lite mer tålamod tror jag du får ha, vi reagerar olika på omställningar. Men försök att fortsätta säja att du är sugen på honom, ta på honom så han blir påmind om era gamla roller. Han får nog ihop mamma och papparollen med man kvinnarollen snart.

    Jag tycker det är svårt att jämföra män och kvinnor i en sån här situation som anonym223, för en kvinna kan det vara rent fysiskt ont av skador eller också mentalt, för en kille bara mentalt. Men det är förstås "på riktigt" och förtjänar förståelse och tålamod det också.

  • Anonym (otålig)

    Jag födde med ks, så situationen skiljer sig lite från det ni beskriver. Visst var det fysiskt smärta efter operationen, men inga problem som påverkar mitt underliv. Jag får väl helt enkelt avvakta och se när min man får tillbaka lusten igen. Var bara nyfiken på om det fanns fler som upplevt min situation här på Familjeliv.

  • Anonym (well)
    Anonym (otålig) skrev 2014-07-21 13:40:56 följande:

    Jag födde med ks, så situationen skiljer sig lite från det ni beskriver. Visst var det fysiskt smärta efter operationen, men inga problem som påverkar mitt underliv. Jag får väl helt enkelt avvakta och se när min man får tillbaka lusten igen. Var bara nyfiken på om det fanns fler som upplevt min situation här på Familjeliv.


    Avvakta? Det är väl bra om det är det han vill.. Diskutera det med honom istället. Kanske inte en fråga om tid alls, och är det så kanske du kan hjälpa, stötta eller förföra skiten ur honom.. Nästan allt går att lösa via kommunikation, eller så klär du upp dig och förför honom efter noter. Hur vet du nog bäst givetvis men påminna din karl om hur bra han har det och kan få är nog inget han skulle beklaga sig för?:)
Svar på tråden Hjälp, jag vill men han vägrar!