Inlägg från: Liten ekorre |Visa alla inlägg
  • Liten ekorre

Hur ofta äter och hur mycket äter era barn?

Pojke 16 månader:

Frukost runt 8: Gröt, youghurt eller smörgås med ägg. Vatten.

Lunch (11-tiden): mängden varierar. Omelette med grönsaker eller rester. Vatten.

Mellanmål (efter vilan, mellan 14-15): frukt och vatten.

Middag (ca 18): samma mat som vi vuxna. Idag blir det fiskgryta och potatis.

• Liten ekorre
    Liten ekorre skrev 2014-07-21 07:27:48 följande:

Pojke 16 månader:

Frukost runt 8: Gröt, youghurt eller smörgås med ägg. Vatten.

Lunch (11-tiden): mängden varierar. Omelette med grönsaker eller rester. Vatten.

Mellanmål (efter vilan, mellan 14-15): frukt och vatten.

Middag (ca 18): samma mat som vi vuxna. Idag blir det fiskgryta och potatis.

Vår son tycks äta mer sällan än era barn? Men han äter med ungefär 3 timmars mellanrum och sover hela nätter. Så då borde han inte behöva äta mer, eller? Blev lite orolig. Jag har trott att typ alla barn äter som han...
  • Liten ekorre
    fluu skrev 2014-07-21 07:42:44 följande:
    Små barn rekommenderas att äta oftare än så, men mår ditt barn bra och är friskt och glatt så är allt troligen bra.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
    Oftare än tre timmar mellan målen? När vi var hos tandläkaren sa de tvärtom. Att man absolut inte skulle ge mat med mindre än tre timmar emellan för att tänderna ska få vila.

Pojken är glad och pigg. Han är aktivare än de flesta andra barn vi träffar. Men så äter han ordentligt när han väl äter.
  • Liten ekorre
    fluu skrev 2014-07-21 08:44:29 följande:
    Till så små jo, men mår ditt barn bra som sagt så behöver du inte oroa dig.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
    Men borde jag lägga till ett mål någonstans? Jag vill ju att han ska få det så bra som möjligt. Typ lite frukt mellan frukost och lunch?
Svar på tråden Hur ofta äter och hur mycket äter era barn?