• Anonym (vecka9)

Klä sig för att dölja graviditet

Jag har äntligen blivit gravid och går nu in i vecka 9. Jag är jätteglad över graviditeten men känner mig inte riktigt redo att berätta om den för världen ännu, men min mage gör det svårt att dölja faktumet. Någon som har tips på hur man kan klä sig för att dölja magen ett tag till?
    Jag kan inte ha mina vanliga jeans för de spänner åt så jag har beställt ett par mammajeans och en mammakjol, men jag är rädd att mammakläder ofta är sydda för att framhäva den söta lilla bulan. Och empirskurna eller bulsigakläder får mig bara att se större ut.

• Svar på tråden Klä sig för att dölja graviditet
  • Nyfiken gul

just nu är det bara hormoner och svällda tarmar som gör att du får en liten mage, om någon vecka brukar det i regel lägga sig och du blir "platt" igen. 
    Den sortens mage ser i regel inte ut som nån bebismage och kan lätt tas för att du gått upp något kilo och kanske är svälld pga värmen. 

Klä dig som vanligt men du kanske kan köpa några plagg i en större storlek.  Du behöver ju inte mammakläder bara för att det saknas nån centimeter i jeansen.  

Att plötsligt ändra klädstil eller ha plagg på sig du annars aldrig har på dig kommer definitivt få folk att reagera, så mitt tips är att fortsätt ha dina vanliga kläder men köp kanske lite plagg i en större storlek.  Att du har en topp i 38 istället för 36 är det ju ingen som ser och inte heller bryr sig någon om att du har jeansleggings i L istället för vanliga jeans i S/M .  Men däremot mammakläder väcker uppmärksamhet. 

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Sansa Snark

Syns det så mycket då? Som Nyfiken skriver här ovan, de flesta magar tas för en extra stor lunch så tidigt....

Annars, draperade koftor utan knäppning kan dölja en del. Svalt och skönt nu i sommar, plus att man kan ha dem hela graviditeten. Typ som denna: 

Den döljer magen från sidan och med en mörk top så syns magen knappast framifrån heller.

• Penguine

Kan du sätta hårsnodd i knapphålet för att förlänga linningen lite och ha en längre tröja över. Brukar bli skönt för svullna magar.

• Anonym (.)

Sätt på dig kläder som inte sitter åt så mycket. Jag lyckades dölja min graviditet fram till ultraljudet i v19 genom att sätta på mig kläder som inte sitter åt. :)

• MMM01

Stora lösa tröjor till tighta jeans, gå lite lätt framåtlutad , häng sjalar över! Ta en gummisnodd till jeansen ! Lycka till:)

• Anonym (vecka9)
    Nyfiken gul skrev 2014-07-21 16:03:00 följande:

just nu är det bara hormoner och svällda tarmar som gör att du får en liten mage, om någon vecka brukar det i regel lägga sig och du blir "platt" igen. 
    Den sortens mage ser i regel inte ut som nån bebismage och kan lätt tas för att du gått upp något kilo och kanske är svälld pga värmen. 

Klä dig som vanligt men du kanske kan köpa några plagg i en större storlek.  Du behöver ju inte mammakläder bara för att det saknas nån centimeter i jeansen.  

Att plötsligt ändra klädstil eller ha plagg på sig du annars aldrig har på dig kommer definitivt få folk att reagera, så mitt tips är att fortsätt ha dina vanliga kläder men köp kanske lite plagg i en större storlek.  Att du har en topp i 38 istället för 36 är det ju ingen som ser och inte heller bryr sig någon om att du har jeansleggings i L istället för vanliga jeans i S/M .  Men däremot mammakläder väcker uppmärksamhet. 

Du har rätt, det ser mer ut som en ölkagge än en gravidmage så det är säkert bara svällda tarmar.
  • Anonym (vecka9)
    Sansa Snark skrev 2014-07-21 16:08:08 följande:

Syns det så mycket då? Som Nyfiken skriver här ovan, de flesta magar tas för en extra stor lunch så tidigt....

Annars, draperade koftor utan knäppning kan dölja en del. Svalt och skönt nu i sommar, plus att man kan ha dem hela graviditeten. Typ som denna: 

Den döljer magen från sidan och med en mörk top så syns magen knappast framifrån heller.

Perfekt, sådana har jag ju redan, att jag inte tänkt på dem!
Svar på tråden Klä sig för att dölja graviditet