Inlägg från: maddiz |Visa alla inlägg
  • maddiz

Lönebidrag

Nån som kan säga nåt om lönebidrag, hur mycket kan man få osv?

• Svar på tråden Lönebidrag
  • maddiz

ja jag har ett handikapp, och har rätt att få lönebidrag, men vet lite om det, om det är några nackdelar osv.

• maddiz

Tack för svaret..
    Nä jag tycker det känns inte kul..men för mig är det alternativ, eftersom ingen arbetgivare anställer mig pga mitt handikapp, fattar inte varför..
    Har en medfödd höftledsluxination, och det är då knappast hjärnan som det är fel på.
    Nu är det en som vill anställa mig, så jag lär ringa AF idag, men det var lite beroende på lönebidraget.
    Är det riktigt att man bara får ha det i 4 år, eller kan man få det längre?

• maddiz

Nätverkspappan..nä jag har aldrig varit fullt kapabel till att jobba, eftersom jag är handikappad.
    Tror du att det är nåt jag strävar efter, då tror du jäkligt fel.
    På ditt inlägg verkar det som det..

• maddiz

Har luskat lite mer nu under dagen..jag kunde få så pass mycket som 90%, eller inte jag, men företaget, och det är ganska mycket.
    Många föreningar idag, lever på anställda med bidrag, pga ekonomi skäl..
    Jag är glad om jag får chansen, för det ger mig ett mer värdigare liv, med tanke på att jag blir nobbad överallt.

• maddiz

Nätverkspappan...ja men utgår du ifrån att alla fuskar???
    Jag fuskar inte, jag är handikappad, och har rätt att söka..
    Ska till AF imorrn för diskussion och dom blev positiva till det.

• maddiz

*S* ja men då är det väl företagarn som fuskar, eller har jag fått allt om bakfoten då eller?

• maddiz

ja då får jag hoppas att jag har hjärnan med mej, är inget för att fuska, utan jag tycker man mer kan vara ärlig.
    Men det är ganska lustigt ändå, för vi tänker nu ev på den här föreningen nu jag ska jobba på. Alla vet ju att dagens föreningar har skitdåligt ställt, ren fakta bara, till viss del kan jag förstå att det fuskas, för annars hotas ju deras existens, och idrottsklubbar är ju nåt vi inte vill bli av med. Sen så verkar AF lika insatta i det här att föreningarna lär ha någon som får bidrag, för annars går det inte ihop för dom..
    Så det är nog ett litet fel system. Men bra att lönebidragen finns för oss handikappade..och kan jag utnyttja det systemet i 4 år, ska jag göra det..vad som händer efter det kan väl inte bli mer än att jag blir arbetslös och stampad på av normala arbetsgivare, eftersom jag inte verkar duga nåt till.

• maddiz

Hann inte skriva klart inlägget. Det blev klart med ett högt lönebidrag för min del from Augusti, får ett nytt jobb, som jag äntligen har kämpat som en tok för att få =)
    Min nya arbetsgivare vet att jag ska ha bebis i Juli, och jag och min sambo ska dela varannan vecka föräldraledighet.
    Dom är ändå villiga att anställa mig !!!! Snacka om att det här är en dag värd att fira!!
    Trodde inte min graviditet skulle bli positiv hos den nya arbetsgivaren..men där fick jag..JAG FICK JOBBET =) *överlycklig*

Svar på tråden Lönebidrag