Inlägg från: Nätverkspappan |Visa alla inlägg
  • Nätverkspappan

Lönebidrag

Har du något fastställt handikapp, sjukdom eller liknande som gör att du inte är fullt kapabel till att arbeta!?

Varför vill du få lönebidrag?!

// U

• Nätverkspappan

Till TS...
    Ursäkta min fråga det var inte meningen att förnärma någon (vilket jag tydligen lyckades med), men ibland måste man ha mer bakgrund för att kunna ge ett så korrekt svar som möjligt....Eller det kanske är spekulationer man ska bygga svar på... vad vet jag...

Det finns tyvärr människor som fuskar med lönebidragen, därav min fråga.

Jag kan bara bekräfta en del av de ovanstående svaren.

Full marknadmässig lön efter din anställnigsgrad, men din arbetsgivare "sponsras" av arbetsförmedlingen med del av din lön. Tanken är att denna sponsring skall kunna övergå så småningom till en "normal" anställningsform där du fungerar fullt ut i din yrkesroll (en slags rehab alltså), man gör en årlig utredning tillsammans med din arbetsgivare, facket (på din begäran) och arbetsförmedlingen där man ser över om sänkning eller höjning av bidraget kan behövas.

// P

• Nätverkspappan

Nä, jag utgår inte ifrån att just du fuskar!
    Jag påvisade bara att det är många som försöker med detta. Jag vet av erfarenhet ifrån att arbeta med denna typ av frågor..

Men om du tänker efter hur din fråga var utformad, så är det som jag svarat tidigare.
    Inte så enkelt att ge dig ett bra svar eller!?

Jag kommer inte att ge någon mer replik i denna tråd, eftersom jag anser att din TS fråga är besvarad sedan länge.

// P

• Nätverkspappan

Ja det är helt korrekt gissat. Tillsammans med lönebidragstagaren......oftast....

Over and out...

//P

Svar på tråden Lönebidrag