Lönebidrag
Nån som kan säga nåt om lönebidrag, hur mycket kan man få osv?
Nån som kan säga nåt om lönebidrag, hur mycket kan man få osv?
Det är "konstigt"....anledningen är ju att företaget/firman skall anställa personen om allt funkar...men det kanske är olika beronde på vad det är för jobb och varför just den personen har lönebidrag.Jag jobbar med löner på ett stort företag och vi har en del som vi får lönebidrag på.Men ingen har då haft det längre än 4 år...
April - Han jobbar på ett däckföretag, säljer och monterar däck. Gör Precis samma uppgifter som alla andra på jobbet. Anledningen till att han har svårt och få jobb är att han har dyslexi. Men inte så svår att han inte klarar detta jobbet!
jenniek
Ok,men just därför så borde ju företaget anställa honom eftersom han klara av jobbet son alla andra...
Men det finns säkert en anledning till att det har förlängts,jag är inget proffs ang lönebidrag jag förklarade bara hur det fukar för oss.
Må gott!!
Har luskat lite mer nu under dagen..jag kunde få så pass mycket som 90%, eller inte jag, men företaget, och det är ganska mycket.
Många föreningar idag, lever på anställda med bidrag, pga ekonomi skäl..
Jag är glad om jag får chansen, för det ger mig ett mer värdigare liv, med tanke på att jag blir nobbad överallt.
Till TS...
Ursäkta min fråga det var inte meningen att förnärma någon (vilket jag tydligen lyckades med), men ibland måste man ha mer bakgrund för att kunna ge ett så korrekt svar som möjligt....Eller det kanske är spekulationer man ska bygga svar på... vad vet jag...
Det finns tyvärr människor som fuskar med lönebidragen, därav min fråga.
Jag kan bara bekräfta en del av de ovanstående svaren.
Full marknadmässig lön efter din anställnigsgrad, men din arbetsgivare "sponsras" av arbetsförmedlingen med del av din lön. Tanken är att denna sponsring skall kunna övergå så småningom till en "normal" anställningsform där du fungerar fullt ut i din yrkesroll (en slags rehab alltså), man gör en årlig utredning tillsammans med din arbetsgivare, facket (på din begäran) och arbetsförmedlingen där man ser över om sänkning eller höjning av bidraget kan behövas.
// P
Nätverkspappan...ja men utgår du ifrån att alla fuskar???
Jag fuskar inte, jag är handikappad, och har rätt att söka..
Ska till AF imorrn för diskussion och dom blev positiva till det.
Nä, jag utgår inte ifrån att just du fuskar!
Jag påvisade bara att det är många som försöker med detta. Jag vet av erfarenhet ifrån att arbeta med denna typ av frågor..
Men om du tänker efter hur din fråga var utformad, så är det som jag svarat tidigare.
Inte så enkelt att ge dig ett bra svar eller!?
Jag kommer inte att ge någon mer replik i denna tråd, eftersom jag anser att din TS fråga är besvarad sedan länge.
// P
*S* ja men då är det väl företagarn som fuskar, eller har jag fått allt om bakfoten då eller?
Ja det är helt korrekt gissat. Tillsammans med lönebidragstagaren......oftast....
Over and out...
//P
ja då får jag hoppas att jag har hjärnan med mej, är inget för att fuska, utan jag tycker man mer kan vara ärlig.
Men det är ganska lustigt ändå, för vi tänker nu ev på den här föreningen nu jag ska jobba på. Alla vet ju att dagens föreningar har skitdåligt ställt, ren fakta bara, till viss del kan jag förstå att det fuskas, för annars hotas ju deras existens, och idrottsklubbar är ju nåt vi inte vill bli av med. Sen så verkar AF lika insatta i det här att föreningarna lär ha någon som får bidrag, för annars går det inte ihop för dom..
Så det är nog ett litet fel system. Men bra att lönebidragen finns för oss handikappade..och kan jag utnyttja det systemet i 4 år, ska jag göra det..vad som händer efter det kan väl inte bli mer än att jag blir arbetslös och stampad på av normala arbetsgivare, eftersom jag inte verkar duga nåt till.
Jippiiiii!
Hann inte skriva klart inlägget. Det blev klart med ett högt lönebidrag för min del from Augusti, får ett nytt jobb, som jag äntligen har kämpat som en tok för att få =)
Min nya arbetsgivare vet att jag ska ha bebis i Juli, och jag och min sambo ska dela varannan vecka föräldraledighet.
Dom är ändå villiga att anställa mig !!!! Snacka om att det här är en dag värd att fira!!
Trodde inte min graviditet skulle bli positiv hos den nya arbetsgivaren..men där fick jag..JAG FICK JOBBET =) *överlycklig*
Grattis!!!