Förlossningsmetod - kompromiss med sjukvården?
Donaldduck1234 skrev 2014-09-08 20:56:12 följande:
Ja herregud, vad vidrigt! Och så ser det nog ut på väldigt många ställen i landet, mer eller mindre. 80 förlossningar på en vecka, det är 11 per dag - på 3 personer?! Även om det inte är argument "tungt nog", så bör man väl kunna dra upp detta på remissamtalet och hänvisa till artikeln??Jag fick min remiss i slutet på förra veckan och ska redan dit på onsdag morgon. Jag är sjukt nervös för vet inte riktigt hur jag ska förbereda mig på det. Det jag lutar åt är väl att det blir något slags värkarbete till en början...
Men jag vägrar verkligen att:
- gå över tiden och tvingas föda vaginalt
- om det ska vara vaginalt så vill jag mäta babys storlek
- mäta bäcken
- vägrar bli igångsatt
- men jag upprepar - vägrar gå över tiden.
Jag upprepar mina frågor som jag ställde i min ursprungstråd:
- hur gör jag för att få ett planerat kejsarsnitt i Sthlms län utan medicinsk orsak?
- Om jag inte lyckas hålla min linje (PK eller vaginalt är pest eller kolera för min del) tror ni att det finns möjlighet att man kan få mäta bäcken och mäta/röntga baby innan förlossningen?
- Någon som tjatat sig till en platsgaranti på ett sjukhus (finns bara ett jag kan tänka mig föda vaginalt på), helst i Sthlmsområdet?
- kan man kompromissa på det sättet att jag går med på vaginalt fram till BF, men har det inte satt igång då får jag ett planerat kejsarsnitt så fort jag går över tiden?
Vad tror ni att de säger om detta? Har ni några tips att ge? Vad tror ni att läkaren/barnmorskan kommer att ställa för frågor?
Som ni kanske hör vacklar jag hela tiden om snitt/inte snitt för jag vet verkligen inte vad som är det rätta. Man skulle behövt en spåkula gällande det här..