• Alexi

Var köpa bra skolryggsäck till förskoleklass?

Min dotter är 5.5 år och börjar förskoleklass i augusti. Vi ska köpa en fin och bra skolryggsäck till henne men jag behöver tips på var. Vi tittade på BRs ryggsäckar och det fanns flera som verkade fina och bra men de var så himla stora att de antagligen är tänkta för typ 10-åringar. Och jag tänker att sportaffärernas ryggsäckar både är stora och också har alldeles för mycket remmar och grejor.

Har ni tips?

• Svar på tråden Var köpa bra skolryggsäck till förskoleklass?
  • Alexi

Kånken är ju så tråkiga i utseendet. Ryggsäcken har vi pratat om länge att vi ska köpa till skolstarten så den måste vara fin.

Pick och pack såg fina ut, tack för tipset, ska kolla in dem mer.

Såg ingen bild på länken på Haglöfs men ska kolla om de är snygga.

• Natulcien
    Alexi skrev 2014-07-24 20:38:31 följande:

Kånken är ju så tråkiga i utseendet. Ryggsäcken har vi pratat om länge att vi ska köpa till skolstarten så den måste vara fin.

Pick och pack såg fina ut, tack för tipset, ska kolla in dem mer.

Såg ingen bild på länken på Haglöfs men ska kolla om de är snygga.

Konstigt. Jag får upp bilden via länken.
    Men jag tycker att de är snygga. Enkla och enfärgade (jag har sett rosa, blå, lila och gröna).
    Du kan bild-googla på haglöfs corker xs, så ser du hur de ser ut.
  • Alexi

Nu såg jag dem, de var söta! Frågan är om min dotter, som vill ha allt ganska åt det prinsessiga hållet, tycker de är tillräckligt söta... Det var det som verkade bra med de på BR, de var rosa och med fjärilar (som hon gillar). Men väldigt stora.

Svar på tråden Var köpa bra skolryggsäck till förskoleklass?