• Anonym (TS)

Vänskap vs kärlek - var går gränsen?

Var går den gränsen egentligen? När man vill hänga med någon? vara nära någon? Längtar? Vill röra, ta på personen? När man har sex? När man kan säga "jag älskar dig" och menar det?

Har en nära vän sen många år som får den gränsen att flytaibland. Det kan gå långa tider utan att vi ses men när vi ses så är det en så härlig feel-good känsla som kommer. Bara att göra ngt tillsammans, mår så bra i hans närhet. Behöver inte snacka alls. Men kan göra det, och har gjort det när ngt krisat.

Vi har känt varandra i åratal, umgåtts nära men aldrig varit ett par. Har aldrig haft sex men är gärna nära varandra. Andra vänner har man tappat över tid men den här vänskapen har bestått.
    Blir förundrad ibland när jag läser en del trådar. En del beskriver sina mångåriga förhållanden lite som jag känner med min vän. Som att de är gifta med sin bäste vän, kärlek men inte passion längre.
    Ville väl inte egentligen något med tråden men fastnade i någon filosofisk fundering runt detta....

• Svar på tråden Vänskap vs kärlek - var går gränsen?
  • Cuddles

Jag tror man kan älska sin vän, och då är det precis som du beskriver. Skillnaden varför du har honom som vän och inte som man är att ni inte tänder på varandra, ni vill inte ha sex.

Det ultimata är att hitta en man som din vän och att det även finns en attraktion mellan er. Det är nog det enda som skulle kunna få mig ur singellivet.

Förlora....det kan någon annan hålla på med
  • Anonym (Hh)

Varför är ni inte i hop då ? Ingen vill ändå ha er när ni har partner känslor för vara dan...fattar noll .

• Anonym (Hh)

Lika bra ni blir ett par ju vem gosar och känner så för en vän, visst har varit ung jag med men då aldrig varit med om liknande ...kör på .

• Anonym (Hh)

Du har ju Redan visat dina gränser och dom skiljer för varje individ ...

• Anonym (TS)
    Cuddles skrev 2014-07-24 18:01:49 följande:

Jag tror man kan älska sin vän, och då är det precis som du beskriver. Skillnaden varför du har honom som vän och inte som man är att ni inte tänder på varandra, ni vill inte ha sex.

Det ultimata är att hitta en man som din vän och att det även finns en attraktion mellan er. Det är nog det enda som skulle kunna få mig ur singellivet.

Det flesta här på FL verkar snarare söka passion än den sortens kärlek. Intressant att du har en annan åsikt.
  • Anonym (Hh)

Tycker ju snarare det är de som söker passion än en riktig relation gosse och har inte närhet med vänner punkt .(-:

• Anonym (TS)

Hh - vad är en riktig relation då? När man läser här så tycks många lämna kärleksrelationer som blivit vänskapliga för att söka passion, hetta, förälskelse.

• Anonym (Hh)
    Anonym (TS) skrev 2014-07-24 20:40:41 följande:

Hh - vad är en riktig relation då? När man läser här så tycks många lämna kärleksrelationer som blivit vänskapliga för att söka passion, hetta, förälskelse.

Ehh va ? Dummaste jag hört på alla mina dagar .?
  • Anonym (Hh)
    Anonym (Hh) skrev 2014-07-24 20:46:57 följande:

Ehh va ? Dummaste jag hört på alla mina dagar .?

Betyder väl inte man vill ha det för att det lämnas , galet .
  • Anonym (hm)

En verkligt intressant frågeställning. Det är nog faktiskt som så att de flesta söker passion här framför relation. Skall fundera lite över frågeställningen. Djup är ett intressant område.

Svar på tråden Vänskap vs kärlek - var går gränsen?