Inlägg från: Gladskit |Visa alla inlägg
  • Gladskit

"Hur gör man barn?"

Man får anpassa sig till barnets nivå. Och sen inte ge mer info än de efterfrågar. Om man börjar förklara långsamt och barnet efter första meningen säger "ok" och skuttar iväg nöjt med det svaret så finns det ingen anledning att gå vidare och utveckla. Tids nog lär de fråga igen

Jag har en åttaåring och första gångerna han frågade var det lite svårt att veta hur man skulle svara för han var väldigt intresserad av sin snopp just då. Så hade jag förklarat rent tekniskt att snoppen skulle IN i snippan är det inte omöjligt att han hade frågat första bästa dagiskompis om hon ville prova och det hade inte varit så lyckat.

• Gladskit

Som motvikt till "pappa stoppar snoppen i snippan" kan man säga som Cecilia Blankens att "mamman satte sig på pappans snopp"

• Gladskit
    fluu skrev 2014-07-25 11:48:00 följande:
    Det bör man dock inte säga till ett intelligent barn. Hade jag fått höra det som liten så hade jag aldrig mer vågat sätta mig i en killes/mans knä ;)

Eller som min kompis som hade hört att barn blev till genom att mamman och pappan kramas, han kramade en tjej och gick sedan och hade ångest i veckor över att han skulle bli pappa innan hans föräldrar fick reda ut det ordentligt ;)
    Nä det är sant, jag skulle inte heller sagt så.
    Men det gör man ju som man vill med, det får stå för henne!
Svar på tråden "Hur gör man barn?"