• fluu

"Hur gör man barn?"

Har inte berättat för min egen unge, men för andras( ja, med tillåtelse). Brukar köra sanningen i stil med: " Inne i pappan så finns ett frö som kallas spermie och i mammans mage finns ett ägg. Pappa stoppar in sin snopp i mammas snippa och så åker spermien till ägget i mammans mage. Spermien simmar in i ägget och så börjar bebisen växa och efter ungefär nio månader kommer bebisen ut genom snippan".

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • fluu
    Gladskit skrev 2014-07-25 11:03:43 följande:
    Som motvikt till "pappa stoppar snoppen i snippan" kan man säga som Cecilia Blankens att "mamman satte sig på pappans snopp" smile1.gif
    Det bör man dock inte säga till ett intelligent barn. Hade jag fått höra det som liten så hade jag aldrig mer vågat sätta mig i en killes/mans knä ;)

Eller som min kompis som hade hört att barn blev till genom att mamman och pappan kramas, han kramade en tjej och gick sedan och hade ångest i veckor över att han skulle bli pappa innan hans föräldrar fick reda ut det ordentligt ;)
  • fluu
    Solveig og Kosinus skrev 2014-07-25 18:40:00 följande:
    Jag har funderat just på det där om jag bara ska säga att snoppen ska in i snippan. Spermierna och äggcellen har vi redan avhandlat.

Boken ett barn blir till har vi, vi har mest tittat på bilderna hur barnet utvecklas i magen.
    Varför inte säga det?
Svar på tråden "Hur gör man barn?"