Ekonomi under betänketid???
Det är så här att jag med exet har gjort skilsmässopapperna och ligger under betänketid som är till december... Just nu klarar vi oss bra med det vi får ihop jag och barnen men problemet kommer nästa månad då nu sista juli får jag min sista penningdag så den 1 aug måste jag skriva in mig i ams som arbetslös men där tar det tid innan man får bidrag... är det soc jag måste vända mig till? hur tänker dom under betänketid? måste exet ge mig mer pengar då? Jag har sökt till distanskurser för att få csn och klara mig på det men kom inte in tydligen för inget svar har jag fått... och jobb har jag sökt inom vården då det är där jag jobbat förr och är uska men inget har jag heller fått då jag inte har möjlighet att jobba helger/kvällar och vikarie är det svårt att jobba som då jag har alla 3 barnen heltid (1 år, 2 år och 4 år) och pappan finns men han jobbar så mycket att han umgås med dom 1 - 2 ggr i veckan... och helt seriöst jag känner mig helt utmattad vet inte om jag skulle klara av att jobba ens :/ men jag vill för då skulle vår ekonomi bli bättre men samtidigt vill jag räcka till som mamma och vill helst inte att dom ska spendera hela dagarna i dagiset, dom växer så fort, vill helst kunna vara med dom så mycket som möjligt.
Just nu ser det ut så här:
Bostadsbidrag: 4800
Barnbidrag: 3754
Underhållsbidrag: 3819
Föräldrapenning: 4900
Totalt ca: 17.273
Minus ca: 12.000 i räkningar (hyra el försäkringar dagis csnlån internet osv)
Kvar: 5273 till mat kläder och aktiviteter... jag blir inte över med en krona
men fr.om nästa månad så måste jag ta 4900 minus alltså 300 kr kvar till mat och ens det bara blöjor slösar jag 400 kr/månad
Så vad händer nu? boka en möte med sos som kanske kommer hjälpa mig eller kommer hon kräva att exet ger mig mer pengar?
exet får cirka 18000 och har 3000 i räkningar minus underhållet ca:4000 och bor gratis hos sin syster liten etta alltså blir han över med 11.000 med detta har ju inte jag med och göra vi är ju skilda så känns lite dumt att kräva mer pengar ju :/
Känner mig lite lost vet inte vad jag ska göra :(