• Anonym (Arg)

    Min man är en flörtig idiot och barnslig

    Min man är väldigt flörtig mot precis alla av kvinnokön. Han flörtar med kassörskan, mina vänninnor, min syster, min mamma och tom. med min mormor.

    Han är inte otrogen eller så, men jämt det här flörtandet. komplimanger, gentlemannagrejer och så jävla trevlig jämnt. Från snälla kommentarer till helt opassande saker som "vilken snygg figur du har fått!" efter att mamma gått ner 5kg från kanske fjorton ton.

    Dessutom går det hem med. Tjejer ler, han får gratis saker som olika sorters ost och skinka från delikatessdisken. Mamma älskar honom, syrran med. Futtiga komplimanger räcker för att bli älskad tydligen.

    När jag konfronterar honom med det här blånekar han och påstår att han inte alls flörtar, han är bara trevlig. När jag säger åt honom att ändra sig blir han som en tjurig tonåring som skall göra tvärtemot och pratar inte alls med någon tjej öht eller blir rentav otrevlig mot dem istället.

    Säger jag åt honom då blir han sådär jobbigt övertrevlig och flörtig istället, inget mellanting. Han är obstinat och vägrar bete sig normalt, och kan avfärda hela grejen med en puss i pannan och ett "Du är så söt när du är svartsjuk älskling!" vilket får mig att vilja strypmörda honom i sömnen.

    Snälla familjeliv, hjälp mig! Min man är en obstinat 30årig tonåring.

  • Svar på tråden Min man är en flörtig idiot och barnslig
  • Anonym (Z)

    Att ändra på någon bara för at han inte är som du vill att han ska vara, är det största felet du kan göra mot en partner du säger dig älska. Dessutom sätter jag mun pengar på att det var den sidan som fick dig på fall. Han har valt dig och varit dig trogen. Släpp det och var lycklig över det istället för att känna dig hotad av allting, han har valt dig - så ta vara på det.

  • Anonym (Arg)

    Vad problemet är? Att han antingen är övertrevlig och flörtig och inte tonar ner det och beter sig som ett barn som vill göra tvärtemot och blir otrevlig mot folk istället när jag säger åt honom att sluta vara flörtig.

    Mot mig är han alltid trevlig men det där dumheterna med att bli så obstinat och överreagerar och bli otrevlig mot folk istället efter lite kritik är precis som en tonåring.

  • Anonym (Arg)
    Palestrina skrev 2014-07-26 17:31:20 följande:
    Va? Menar du att han får sin beställning från delikatessdisken utan prislapp på, eller att han får smakbitar? För det senare är normalt förfarande och det behöver man inte flirta för att få.

    Hur som helst, jag tycker att din partner låter jättetrevlig. Du borde lära dig av hans sätt istället för att reta dig på det.
    Han får ibland extra utan prislapp när han fjäskat med den gamla tanten i disken. Han kanske skall köpa kalkonpastrami, men kommer dessutom hem med nån skinka, lite rostbiff, salami, som han inte behövt betala för.

    han gör det hela tiden. Gratis paj på mcdonalds, extra kula i glassen och sånt.
  • Palestrina
    Anonym (Arg) skrev 2014-07-27 03:05:35 följande:
    Han får ibland extra utan prislapp när han fjäskat med den gamla tanten i disken. Han kanske skall köpa kalkonpastrami, men kommer dessutom hem med nån skinka, lite rostbiff, salami, som han inte behövt betala för.

    han gör det hela tiden. Gratis paj på mcdonalds, extra kula i glassen och sånt.
    wow! Jag önskar att jag kunde hans knep. Grattis till din man! Skrattande Men hur som helst, jag skulle nog också bli lite avundsjuk ifall jag alltid var tvungen att betala för varje glasskula, men inte min man, så på så sätt förstår jag dig, lite.
  • Anonym (***)
    Anonym (Arg) skrev 2014-07-27 03:05:35 följande:
    Han får ibland extra utan prislapp när han fjäskat med den gamla tanten i disken. Han kanske skall köpa kalkonpastrami, men kommer dessutom hem med nån skinka, lite rostbiff, salami, som han inte behövt betala för.

    han gör det hela tiden. Gratis paj på mcdonalds, extra kula i glassen och sånt.
    Ja, det måste vara skitjobbigt att få något gratis.
  • sextiotalist
    Anonym (Arg) skrev 2014-07-27 03:01:23 följande:

    Vad problemet är? Att han antingen är övertrevlig och flörtig och inte tonar ner det och beter sig som ett barn som vill göra tvärtemot och blir otrevlig mot folk istället när jag säger åt honom att sluta vara flörtig.

    Mot mig är han alltid trevlig men det där dumheterna med att bli så obstinat och överreagerar och bli otrevlig mot folk istället efter lite kritik är precis som en tonåring.


    Låt honom vara den han är, att vara trevlig och flirtig, på rätt sätt, är en tillgång. Om du inte kritisera honom så kommer du även slippa den andra sidan.

    Såvida han inte är sliskigt flirtig
    Anonym (mm) skrev 2014-07-26 22:35:46 följande:

    Många här som verkar gilla flirtiga karlar. Och visst, är det en relativt attraktiv kille går det ju an. Men de åldras ju. Och flirtar man med allt fortsätter man ju med det troligen. Jag känner bara obehag när gubbar på typ 40 tror att de guds gåva till mig. Att var atrevlig ja, att flirta nej. Min pappa är lika gammal som du. Patetiskt känner jag, så jag förstår fakiskt ts dilemma.


    En man kan flirta med äldre och jämnåriga, men beter sig som en gentleman mot yngre
    Sedan finns det många yngre som har svårt att se skillnaden mellan ett sann gentleman och en som de tror flirtar, för det finns få unga gentlemän idag.

  • Ollibolli

    TS, jag tycker din man verkar jättetrevlig! Jag blir glad av sådana personer ????

    Tycker det är synd att inte fler beter sig så istället för att vara instängda och tjuriga.

  • Waldo
    Anonym (Arg) skrev 2014-07-27 03:05:35 följande:
    Han får ibland extra utan prislapp när han fjäskat med den gamla tanten i disken. Han kanske skall köpa kalkonpastrami, men kommer dessutom hem med nån skinka, lite rostbiff, salami, som han inte behövt betala för.

    han gör det hela tiden. Gratis paj på mcdonalds, extra kula i glassen och sånt.
    Jag förstår att detta måste vara oerhört plågsamt för ert förhållande
    En extra kula i glassen då och då kan driva vem som helst till skilsmässa och när man kommer hem med salami istället för pastrami, då är klockan slagen liksom

    Du har en man som är trevlig, social, dra nytta av sina färdigheter. Inte någonstans skriver du att han är otrogen, elak eller på något sätt en man som utsätter sin familj för lidande

    Jag tror nog mer att det är dina egna rädslor som kommer fram här
Svar på tråden Min man är en flörtig idiot och barnslig