• Anonym (kalle)

Var kan man lära sig att kyssas?

Jag är man, snart 30 som aldrig har haft sex eller kysst någon. Har nu bestämt mig för att ta tag i detta. Har gjort en rejäl plan över hur jag ska ändra mitt liv. Men det finns en hake som jag inte vet hur jag ska lösa.
    Har testat att dejta lite och det verkar gå okej att få en dejt osv. Men jag är lite rädd att bli bortsorterad när kyssandet kommer in, eftersom jag antagligen är kass på det.

Hur ska man göra för att lära sig?

• Svar på tråden Var kan man lära sig att kyssas?
  • Nyfiken gul

man kysser folk! 

Bästa sättet att lära sig kyssas är att just kyssas med tjejer.  

Hur en tjej vill bli kysst varierar från tjej till tjej och hur man lär sig vad som är rätt kyss för varje tjej är att helt enkelt kyssa dom du träffar. 

Det viktigaste är att man lägger känsla bakom kyssen. Det du känner i hjärtat och pirret i magen måste visa sig i kyssen. 

Vilket underbart uppdrag du har framför dig! Ut och kyss tjejer!  

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Anonym (snälltipsare)
    Anonym (kalle) skrev 2014-07-26 18:27:00 följande:

Jag är man, snart 30 som aldrig har haft sex eller kysst någon. Har nu bestämt mig för att ta tag i detta. Har gjort en rejäl plan över hur jag ska ändra mitt liv. Men det finns en hake som jag inte vet hur jag ska lösa.
    Har testat att dejta lite och det verkar gå okej att få en dejt osv. Men jag är lite rädd att bli bortsorterad när kyssandet kommer in, eftersom jag antagligen är kass på det.

Hur ska man göra för att lära sig?

Det finns de som dejtat sedan de var 10 år gamla och som fortfarande inte kan kyssas, så har ingen ångest. Dessa män (skulle jag gissa) hanterar det genom att lära sig den hårda vägen.

Någon av de tjejer som de kysser kommer att säga vad de tycker. Testa någon som inte verkar alltför bitchig, så blir inte fallet så hårt. Lite vin och middag före kanske hjälper(?) åt båda håll.

/Snälla tipsaren
  • Anonym (snälltipsare)
    Esoada skrev 2014-07-26 18:33:35 följande:

Träffa mig! Flört

Va roligt TS! Du kan ju få tag i en "kisser" här och nu, att träna på verkar det som.
  • Anonym (kalle)
    Anonym (snälltipsare) skrev 2014-07-26 18:33:07 följande:
    Det finns de som dejtat sedan de var 10 år gamla och som fortfarande inte kan kyssas, så har ingen ångest. Dessa män (skulle jag gissa) hanterar det genom att lära sig den hårda vägen.

Någon av de tjejer som de kysser kommer att säga vad de tycker. Testa någon som inte verkar alltför bitchig, så blir inte fallet så hårt. Lite vin och middag före kanske hjälper(?) åt båda håll.

/Snälla tipsaren
    Jag funderar dock om den hårda vägen kanske är onödigt hård? Att det kommer sänka mitt självförtroende och göra mig mer osäker.
    Funderar på om man inte skulle kunna betala någon för att lära en att kyssas? Kan det finnas något sånt utomlands? Typ kurser?
  • Nyfiken gul
    Anonym (kalle) skrev 2014-07-26 18:42:37 följande:
    Jag funderar dock om den hårda vägen kanske är onödigt hård? Att det kommer sänka mitt självförtroende och göra mig mer osäker.
    Funderar på om man inte skulle kunna betala någon för att lära en att kyssas? Kan det finnas något sånt utomlands? Typ kurser?
    alltså vi är alla olika, vi vill kyssas på olika sätt. 

En del föredrar att aldrig använda tungan
    En del föredrar att bara använda tungan
    En del vill ha tungan som en propeller i munnen
    En del vill ha tungan stilla i munnen
    En del tycker inte om att det blir dräggel
    En del har inget emot dräggel

osv osv

Du måste helt enkelt kyssa den tjej du träffar och där och då ta reda på vad hon gillar.  För det hon gillar, gillar inte nästa tjej osv...

Lita på att tjejen själv visar dig hur hon vill bli kysst. 
  • Nyfiken gul

För mig är också kyssandet en form av instinkt. 

När man kommer så långt som att man ska kyssas så kommer det automatiskt hur man gör.  
    Precis som när man hostar, nyser, hoppar på ett ben - man bara vet. 

Det är inte raketforskning vi pratar om utan en instinkt. 

• Anonym (kalle)
    Nyfiken gul skrev 2014-07-26 18:47:51 följande:

När man kommer så långt som att man ska kyssas så kommer det automatiskt hur man gör.  

Fast jag tror inte på det,  har sett många inlägg här där man klagat på att andra inte kan kyssas.
    Tänker liksom om man kan träffa någon under några timmar, kyssas och hon får berätta vad man gör för fel och så. Borde ju vara bättre än att komma med noll?
  • Anonym (snälltipsare)
    Nyfiken gul skrev 2014-07-26 18:47:51 följande:

Exakt, jag tror du ska försöka hitta någon du tycker är riktigt attraktiv. Alltså, någon gullig en, som har läppar som du bara helt enkelt vill kyssa, som du (när du sitter på din dejt) bara längtar efter där du sitter. Tänk inte så mycket - följ din känsla så blir det bra till slut. En kyss kan vara på 1000 olika sätt, personligt liksom...
  • Nyfiken gul
    Anonym (kalle) skrev 2014-07-26 18:50:32 följande:
    Fast jag tror inte på det,  har sett många inlägg här där man klagat på att andra inte kan kyssas.
    Tänker liksom om man kan träffa någon under några timmar, kyssas och hon får berätta vad man gör för fel och så. Borde ju vara bättre än att komma med noll?
    men det har ju ingen betydelse eftersom det bara gäller för henne.

När du träffar nästa tjej kanske hon inte alls tycker om det du gör....  

Visst kan du provkyssa någon , men det enda du kan få med dig därifrån är ju bara hur det känns att möta någons tunga. Men allt annat varierar beroende på vem du kysser. 

Du kan liksom inte gå en kurs och kyssa en person 50 ggr och få ett diplom och sen är det klart -  för nästa tjej du kysser kan ju sen tycka att du riktigt suger.... 
  • Anonym (snälltipsare)
    Anonym (kalle) skrev 2014-07-26 18:50:32 följande:
    Är det det faktum att det kan komma kritik som skrämmer dig? 
  • Anonym (kalle)
    Anonym (snälltipsare) skrev 2014-07-26 18:58:28 följande:
    Nja mer att det känns trist att slänga bort något bara för att jag inte har lärt mig något grundläggande än. Att få lära mig grunderna med någon som jag inte dejtar.
  • Anonym (snälltipsare)
    Anonym (snälltipsare) skrev 2014-07-26 18:58:28 följande:
    Det du önskar är typ likvärdigt med att be om en kurs i att få en dejt till att leda till ett långvarigt förhållande, det fungerar liksom inte så. Människor har så olika tankar om "hur allt ska vara".

En dejt jag hade var så "på" och intensiv med sitt kyssande, så att det blev jobbigt -  jag var tvungen att säga det. Då blev han mildare och sedan ingen mer med det, man kan justera det lite, och ändå inte skrämma bort någon. 
  • Anonym (snälltipsare)
    Anonym (kalle) skrev 2014-07-26 19:01:51 följande:
    Nja mer att det känns trist att slänga bort något bara för att jag inte har lärt mig något grundläggande än. Att få lära mig grunderna med någon som jag inte dejtar.
    jag förstår, men det är inte säkert något "slängs bort". Jag ville gärna fortsätta den jag dejtat, att han ändrade sig lite var bara ett pluss i kanten - att han var villig att kompromissa med sina vanor, utan att bli stött eller ngt.:)
  • Nyfiken gul
    Anonym (kalle) skrev 2014-07-26 19:01:51 följande:
    fortfarande är alla människor olika

DU kysser inte som andra killar kysser.  HON kysser inte som den du kysste förut. 

Jag har haft förhållanden sedan jag var 14 år gammal och kyssts säkert miljontals gånger men jag hittar fortfarande killar som kysser mig som jag aldrig nånsin blivit kysst förut - extremt dåliga kyssare och andra väldigt bra . 

Min man är 50+ och  ingen god kyssare trots mängder med flickvänner  - men jag vet att några av hans ex tycker att han ÄR en bra kyssare.  Men det tycker alltså inte jag. Vi har därmed olika uppfattningar om samma person.
  • Kereza

Nu ska du får höra här - tro mej eller ej, helt upp till dej:

Jag var 30 år och 10 månader gammal när jag kysstes för första gången.

Jag hade haft sex - många gånger - men kyssandet blev aldrig av, för att...well, när jag var liten var jag så ful att ingen ville ha mej (det var iaf vad de SA till mej) och detsamma när jag var tonåring - till slut gick hjärnan i baklås och jag var rädd för att jag inte KUNDE - för jag hade ju aldrig gjort det.

Så, jag bestämde mej för att helt enkelt aldrig kyssas.

Förra året, Juli 2013, träffade jag min nuvarande sambo.
    Vi skulle ha ett ONS, raggade upp varann på krogen - och han envisades med att kyssa mej. De andra på rökrutan applåderade och jag insåg att det var verkligen inte så svårt.

Jag har blivit bättre på det, helt klart, jag var fan inte bra där och då.

Men - det är inte någon magisk "så här gör man" - det trodde jag, men jag hade fel.

Om du tycker det känns svårt och oöverstigligt, så kan du börja med att "slafspussas" som jag uttryckte det på den tiden (som känns som en livstid sedan) Dvs nästan som en puss, fast med mer öppna läppar och liiite tunga - fast ganska slapp - som bara nuddar andra personens läppar - gå vidare därifrån.

OCH - kom ihåg att alla gör olika - jag trodde det fanns ett "fel sätt" och ett "rätt sätt" på den tiden då jag inte kunde och inte vågade - det är inte sant. Det finns bara olika smak och tycke. Men spänn inte tungan för mycket och Vifta inte med den - i början är det helt ok att bara låta den typ nudda vid den andra persons tunga eller läppar. När det känns bekvämt kan man utöka och ändra, om man vill.

..sen, efter ett tag, så LÄR man sej vad man gillar och Hur man själv kysser. Det går ganska undermedvetet.

Så, trots att jag själv ville det - DESPERAT - när jag fortfarande inte gjort det, och helst ville ha LEKTIONER (för som vuxen intellektualiserar man saker man inte kan - det är så man lär sej saker genom uppväxten, så det blir ett mönster) så FINNS DET INGET "RÄTT" sätt.

Lycka till, låt det hända, var inte rädd - det blir svinbra!

• Anonym (snälltipsare)
    Nyfiken gul skrev 2014-07-26 19:06:20 följande:
    fortfarande är alla människor olika

DU kysser inte som andra killar kysser.  HON kysser inte som den du kysste förut. 

Jag har haft förhållanden sedan jag var 14 år gammal och kyssts säkert miljontals gånger men jag hittar fortfarande killar som kysser mig som jag aldrig nånsin blivit kysst förut - extremt dåliga kyssare och andra väldigt bra . 

Min man är 50+ och  ingen god kyssare trots mängder med flickvänner  - men jag vet att några av hans ex tycker att han ÄR en bra kyssare.  Men det tycker alltså inte jag. Vi har därmed olika uppfattningar om samma person.
    Precis, kyssar är nog en sak vi får skriva under på att det inte finns någon kurs i. Kursen slutar vid att läppar möts och aktivitet uppstår. Resten är du och dina känslor. Jag tror du kommer att göra det bra:)
Svar på tråden Var kan man lära sig att kyssas?