Inlägg från: Anonym (kalle) |Visa alla inlägg
  • Anonym (kalle)

Var kan man lära sig att kyssas?

Jag är man, snart 30 som aldrig har haft sex eller kysst någon. Har nu bestämt mig för att ta tag i detta. Har gjort en rejäl plan över hur jag ska ändra mitt liv. Men det finns en hake som jag inte vet hur jag ska lösa.
    Har testat att dejta lite och det verkar gå okej att få en dejt osv. Men jag är lite rädd att bli bortsorterad när kyssandet kommer in, eftersom jag antagligen är kass på det.

Hur ska man göra för att lära sig?

• Svar på tråden Var kan man lära sig att kyssas?
  • Anonym (kalle)
    Anonym (snälltipsare) skrev 2014-07-26 18:33:07 följande:
    Det finns de som dejtat sedan de var 10 år gamla och som fortfarande inte kan kyssas, så har ingen ångest. Dessa män (skulle jag gissa) hanterar det genom att lära sig den hårda vägen.

Någon av de tjejer som de kysser kommer att säga vad de tycker. Testa någon som inte verkar alltför bitchig, så blir inte fallet så hårt. Lite vin och middag före kanske hjälper(?) åt båda håll.

/Snälla tipsaren
    Jag funderar dock om den hårda vägen kanske är onödigt hård? Att det kommer sänka mitt självförtroende och göra mig mer osäker.
    Funderar på om man inte skulle kunna betala någon för att lära en att kyssas? Kan det finnas något sånt utomlands? Typ kurser?
  • Anonym (kalle)
    Nyfiken gul skrev 2014-07-26 18:47:51 följande:

För mig är också kyssandet en form av instinkt. 

När man kommer så långt som att man ska kyssas så kommer det automatiskt hur man gör.  
    Precis som när man hostar, nyser, hoppar på ett ben - man bara vet. 

Det är inte raketforskning vi pratar om utan en instinkt. 

Fast jag tror inte på det,  har sett många inlägg här där man klagat på att andra inte kan kyssas.
    Tänker liksom om man kan träffa någon under några timmar, kyssas och hon får berätta vad man gör för fel och så. Borde ju vara bättre än att komma med noll?
  • Anonym (kalle)
    Anonym (snälltipsare) skrev 2014-07-26 18:58:28 följande:
    Är det det faktum att det kan komma kritik som skrämmer dig? 
    Nja mer att det känns trist att slänga bort något bara för att jag inte har lärt mig något grundläggande än. Att få lära mig grunderna med någon som jag inte dejtar.
Svar på tråden Var kan man lära sig att kyssas?