• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ett parti bättre än SD?
  • Runes
    JohannaCamilla skrev 2014-07-28 22:38:51 följande:
    Nej, SD har inga galna idéer. Bara vanligt sunt förnuft.
    Deras huvudfråga är bra ja men dom kan mer tala för nödvändig lönsam invandring som vi alltid haft och emot missbruket av asylrätten som kostar de stora beloppen utan tak.

De har som enda parti 1-2 klimatskeptiker emot den klimatvetenskap som finns och är lika ovetenskapliga om straff, men är i stort sett bra annars och båst men DSP verkar bättre Katt
    Vettigare än SD? dsp.forum24.se/dsp.html
  • JohannaCamilla
    Runes skrev 2014-07-28 22:47:59 följande:
    Deras huvudfråga är bra ja men dom kan mer tala för nödvändig lönsam invandring som vi alltid haft och emot missbruket av asylrätten som kostar de stora beloppen utan tak.

De har som enda parti 1-2 klimatskeptiker emot den klimatvetenskap som finns och är lika ovetenskapliga om straff, men är i stort sett bra annars och båst men DSP verkar bättre Katt
    Det finns ingen lönsam invandring då vi har flera hundratusen arbetslösa i landet, spetskompetens undantaget - men det rör sig om ett försvinnande fåtal o dem vill även SD ha.

Jo, jag vet att du likt UNA-bombaren är besatt av miljö men det är mest villfarelser vill jag lova. Ta en titt på klimatförändringarna innan människan ens fanns. Kan vara ganska intressant och ger perspektiv.

Dessutom borde du ju gilla helt klimatneutral förnyad kärnkraft, eller vill du importera kolkraft från Tyskland?

Ang. straff så stämmer det att strängare straff inte avskräcker men det är inte det som det handlar om. Det handlar om att potentiella mördare/våldsverkare ska hållas inlåst så länge som möjligt för att skydda allmänheten.

Eller vill du ha killar som DouDou Ahoka ute på grönbete?

Sunt förnuft som sagt och det finns med 100% säkerhet inget bättre parti än Sverigedemokraterna.
  • Runes
    JohannaCamilla skrev 2014-07-28 23:19:03 följande:
    Det finns ingen lönsam invandring då vi har flera hundratusen arbetslösa i landet, spetskompetens undantaget - men det rör sig om ett försvinnande fåtal o dem vill även SD ha.

Jo, jag vet att du likt UNA-bombaren är besatt av miljö men det är mest villfarelser vill jag lova. Ta en titt på klimatförändringarna innan människan ens fanns. Kan vara ganska intressant och ger perspektiv.

Dessutom borde du ju gilla helt klimatneutral förnyad kärnkraft, eller vill du importera kolkraft från Tyskland?

Ang. straff så stämmer det att strängare straff inte avskräcker men det är inte det som det handlar om. Det handlar om att potentiella mördare/våldsverkare ska hållas inlåst så länge som möjligt för att skydda allmänheten.

Eller vill du ha killar som DouDou Ahoka ute på grönbete?

Sunt förnuft som sagt och det finns med 100% säkerhet inget bättre parti än Sverigedemokraterna.
    Detta är 3 ämnen jag är hyfsat bra på sedan decennier. Det finns något som heter Bristyrken där det söks massor av folk idag, inte analfabeter, städare eller diskare. Kan vi inte utbilda folk återstår import om möjligt. I Småländska Gnosjötrakten skriker dom ex. efter utbildade jobbare.

Bra miljö vill alla normala ha och hur klimatet var utan männskor är bara för förvillare att tänka på, nu är det överfullt.
    Jag är för kärnkraft och emot olja kol och gas kan du läsa i andra trådar.

Man kan inte låsa in alla som gjort fel för tid och evighet, det är utrett här redan å bara 300 var hopplösa fall som måste "inkapaciteras", resten ska man kunna göra folk av igen då de flesta ändå tröttnat efter en tid på att leva fel. Det blir lite ologiskt ovetenskapligt att låsa in folk som kan vårdas rätt i "Kriminalvården" så man istället måste importera andra. Dessutom är det väldigt dyrt att låsa in folk, dyrare än att ha en asylsökande i frihet.

Men det handlar om populism för SD att fiska överallt och den som inte har någon kritik är inte tänkande, eller gör PR för SD.
    Vi har röstat SD men sväljer inte allt, DSP ser bättre ut. Jag har röstat på S M och V innan.

Alla partier har bra och dåligt.

V är bäst på kriminalpolitik men galna om asyltokerierna.

MP kan miljön bra men vill öka missbruket av asylrätten.
  • Runes
    JohannaCamilla skrev 2014-07-28 23:21:26 följande:
    Och inte minst att brottsoffer ska få upprättelse, ingen ska behöva bli gruppvåldtagen av 8.a Afghaner och veta att kräken är ute om ett fåtal år.

Men du tycker visst det är tokerier?
    Dom ska väl ha straff och enkel biljett hem?

• FDFMGA
    Runes skrev 2014-07-27 10:18:46 följande:
    Folkflertalet
    FolkflertaletFörvånad

Jag tror inte ens att "partiet" är känt av fler än någon enstaka utanför kretsen av Runes, Kvammen, Notariatet och VSB - som är de nick här på FL jag sett propagera för DSP.

För övrigt krävs det väl ett 50-tal namnunderskrifter för att man ska få bilda ett kommunalt parti och ett par tusen för ett rikspolitiskt - om jag inte minns fel.
    "Alla måste liksom böja sina huvuden inför Åkessons briljans" Sverigedemokrat om Åkesson.
  • mr me

Ett parti vars företrädare inte behärskar grundläggande svenska. Det låter ju tryggt...

Bättre än SD? Nej, jag tror faktiskt inte det.

• mr me

Jag fann detta ganska underhållande, är det en del av ert partiprogram? Cool

"Män har ett behov att tömma påsen ett par ggr per vecka, kvinnor har inte samma behov att ta emot några tömningar 2 ggr per vecka. Vi har Onsdag som Lillördag och Lördag som bra tömdagar Smile
    Kvinnor verkar mer taktiska medvetet eller omedvetet med att släppa till?

Min var het direkt att göra ett barn snarast för att få stanna hos mig. När vi hade ett skilsmässo-offer med vårdnadstvist om ett barn hos oss, såg vi att det var bäst att ha 2 barn och det var dags igen. På semester med en massa ensamma kvinnor runt oss var det ovanligt mkt sex. När det är tal om ha kvinnlig personal som jag kan sätta på, särar min på benen för att vi ska klara oss själva.

Kvinnor är mest emot att sexköp ska vara legalt, speciellt de ensamma som har svårt att få kuk?

Fittstim var en bra beteckning och inte konstigt att en del blir bögar eller har dom rumpmakt?

Hur ska vi få det jämlikt och tömma när vi behöver med en kvinna, måste vi ha flera som är vanligt i andra länder?"

• Runes
    mr me skrev 2014-07-29 13:23:52 följande:
    Jag fann detta ganska underhållande, är det en del av ert partiprogram? Cool

"Män har ett behov att tömma påsen ett par ggr per vecka, kvinnor har inte samma behov att ta emot några tömningar 2 ggr per vecka. Vi har Onsdag som Lillördag och Lördag som bra tömdagar Smile
    Kvinnor verkar mer taktiska medvetet eller omedvetet med att släppa till?

Min var het direkt att göra ett barn snarast för att få stanna hos mig. När vi hade ett skilsmässo-offer med vårdnadstvist om ett barn hos oss, såg vi att det var bäst att ha 2 barn och det var dags igen. På semester med en massa ensamma kvinnor runt oss var det ovanligt mkt sex. När det är tal om ha kvinnlig personal som jag kan sätta på, särar min på benen för att vi ska klara oss själva.

Kvinnor är mest emot att sexköp ska vara legalt, speciellt de ensamma som har svårt att få kuk?

Fittstim var en bra beteckning och inte konstigt att en del blir bögar eller har dom rumpmakt?

Hur ska vi få det jämlikt och tömma när vi behöver med en kvinna, måste vi ha flera som är vanligt i andra länder?"
    Det står nog i Forumet som ett inlägg.
  • Runes
    FDFMGA skrev 2014-07-29 13:17:13 följande:
    FolkflertaletFörvånad

Jag tror inte ens att "partiet" är känt av fler än någon enstaka utanför kretsen av Runes, Kvammen, Notariatet och VSB - som är de nick här på FL jag sett propagera för DSP.

För övrigt krävs det väl ett 50-tal namnunderskrifter för att man ska få bilda ett kommunalt parti och ett par tusen för ett rikspolitiskt - om jag inte minns fel.
    Du förväxlar bildandet med att rega för namnskydd. Det fanns röstande på partiet i förra valet och det har haft annons i Aftonblodet etc. Ämnet nu är om det är bättre än SD.
  • Runes
    mr me skrev 2014-07-29 13:21:00 följande:
    Ett parti vars företrädare inte behärskar grundläggande svenska. Det låter ju tryggt...

Bättre än SD? Nej, jag tror faktiskt inte det.
    Det kan vi inte se men dom har inga språkkrav så du är välkommen.

Bättre än SD på vissa punkter men inte i allt.
  • StackarsMia
    Runes skrev 2014-07-29 15:17:14 följande:
    Det kan vi inte se men dom har inga språkkrav så du är välkommen.

Bättre än SD på vissa punkter men inte i allt.
    Vilka punkter då? Orkade baa ömna igenom miljöpolitiken för att förstå att det är ett gäng dårar som utformat politiken.
  • Runes
    StackarsMia skrev 2014-07-30 01:13:04 följande:
    Vilka punkter då? Orkade baa ömna igenom miljöpolitiken för att förstå att det är ett gäng dårar som utformat politiken.
    Kriminalpolitik och klimat, mer betoning på nyttig och onyttig invandring.

Vad är dåraktigt?
Svar på tråden Ett parti bättre än SD?