Anonym (Elaka häxan) skrev 2014-07-29 11:38:51 följande:
Legohändelsen har egentligen inget med det här att göra, Katten har blivit klart rädd för honom och jag har svårt att släppa det eftersom jag undrar vad mer förutom kastat lego som orsakat rädslan. Skjuts det kanske med pilbågar eller kastas det sten när ingen råkar se på?
Förklaringen var att hon inte gjorde som han sa, att sluta springa efter honom och gå därifrån
Våra katter är också lite rädda eller kanske mest misstänksamma mot våra barn. Men det beror på att dom har svårt att gå lugnt fram och vänta på att katten ska komma och bli klappad. Dom springer gärna fram och sen tror dom att katten är så dum att den ska ligga kvar när dom gör så. Vi har sagt åt dem, men det har inte gått ända hem riktigt.
Men nu är det ingen fara för katternas säkerhet, dom lägger sig på garagetaket istället bara.
Men är det en inne katt du har så har den ju klart svårare att komma undan.
Misstänkte att det rörde sig om något sådant, därför tyckte jag att dom skulle va i varsitt rum tills det lugnat ner sig lite, och den lilla fått annat att göra än att förpesta tillvaron för den store.