• Anonym (Knodd)

Svängdörrar

Bonus bor vv men nu tycker biomamman att bonus är stor nog för svängdörrsliv
    Dvs komma och gå som man vill.
    Det vägrar jag. Det innebär trubbel då biomamman jämt styr och ställer samt med ekonomi och planering.
    Bonus är 14 år.
    Hur gör ni med ansvar,planering och ekonomi vid sväng dörrs umgänge?

• Svar på tråden Svängdörrar
  • Anonym (n)
    Anonym (pappamammma) skrev 2014-07-30 14:16:18 följande:
    Håller inte med.   Jag anser att det är upp till pappan i familjen endast att avgöra detta om han går med på det.  Varför ska bounsmamman ha nåt att säga till om?  Det är inte hennes barn. Hon bor visserligen med pappan men jag tycker inte hon kan bestämma saker gällande bous då det inte är hennes.
    Varför ska hon ha mer att säga till om än barnets riktiga mamma??
    hallå...de BOR i hop! Skulle du vilja att någon kom oväntat flera ggr i veckan hem till dig? Det handlar om planering, att det finns mat hemma så det räcker osv
  • Anonym (ett hem är ett hem)
    Anonym (Ammi) skrev 2014-07-30 14:13:03 följande:
    Så din dotter kommer oanmäld hem till er?
    Numera är det lite svårare med tanke på avståndet mellan oss, men innan min flytt så kom hon både anmäld och oanmäld.

Nu har jag en ny särbo, men hon är väl medveten om att mitt hem är lika mycket min dotters hem och så kommer det förbli även om hon vill bli sambo i framtiden.
  • Anonym (Knodd)
    Anonym (pappamammma) skrev 2014-07-30 14:07:28 följande:

Det är väl ändå en sak mellan pappan och mamman att avgöra. Jag menar att du inte har nåt med det att göra. Vad säger pappan?

Oj jag bor här. Vi har fler barn. Jag tvättar städar lagar mat och handlar. Betalar el,vatten,tele osv lika mkt som min man. Jag kräver planering då vi jobbar mycket och det här med både tid och ekonomi.

Jag vill inte ha en bonus som flyr när JAG ställer krav eller som kommer pga att det är något roligt på gång eller för att få något som biomamman sagt nej till
  • Anonym (pappamammma)
    Anonym (Ammi) skrev 2014-07-30 14:11:10 följande:
    Eftersom TS bor tillsammans med pappan och delar hem med honom, så berör det henne i allra högsta grad.
    Men det är fortfarande inte hennes barn.  Barnet har en pappa och en mamma som tillsammans ska betsämma vad som ska gälla.
  • Anonym (ett hem är ett hem)
    SupersurasunkSara skrev 2014-07-30 14:09:58 följande:
    Stor skillnad hon kommer ju inte oanmäld till dig eller hur?
    Min dotter jo? Klart hon gör det, både anmäld och oanmäld. Det är ju bara kul att få spontanbesök av den lilla sötungen.
  • Anonym (Ammi)
    Anonym (pappamammma) skrev 2014-07-30 14:16:18 följande:
    Håller inte med.   Jag anser att det är upp till pappan i familjen endast att avgöra detta om han går med på det.  Varför ska bounsmamman ha nåt att säga till om?  Det är inte hennes barn. Hon bor visserligen med pappan men jag tycker inte hon kan bestämma saker gällande bous då det inte är hennes.
    Varför ska hon ha mer att säga till om än barnets riktiga mamma??
    Eftersom det är hennes hem. Varför ska en biomamma bestämma över andras hem?

Biomamman bestämmer hos sig och TS och hennes man bestämmer hos sig.

• Anonym (Knodd)

Hon bor visserligen med pappan...????

Ha ha ha så tröttsam kommentar. Vi har byggt upp huset tillsammans så pappan bor med mig plus våra gemensamma barn också!!

• Anonym (Ammi)
    Anonym (ett hem är ett hem) skrev 2014-07-30 14:20:19 följande:
    Min dotter jo? Klart hon gör det, både anmäld och oanmäld. Det är ju bara kul att få spontanbesök av den lilla sötungen.
    Hon är 5 år och går själv hem till er ett antal mil? Ja, visst, det tror jag säkert.
  • Anonym (pappamammma)
    Anonym (n) skrev 2014-07-30 14:19:09 följande:
    hallå...de BOR i hop! Skulle du vilja att någon kom oväntat flera ggr i veckan hem till dig? Det handlar om planering, att det finns mat hemma så det räcker osv
    Det är PAPPANS sak att planera sånt. Det är han som ska ta ansvaret om nu barnet sak få komma som den vill, INTE bonusmamman!  Hon ska inte behöva bry sig överhuvudtaget. 
  • smulpaj01

Det är väl klart att bonus som faktiskt har två hem rimligtvis alltid måste vara välkommen hem!

Svar på tråden Svängdörrar