Sockerfri tårtbotten?
Någon som har ett bra recept på sockerfri tårtbotten? Alltså helt utan socker, sirap och sötningsmedel. Det är bara till blivande ettåringen, övriga gäster får en vanlig tårta.
Någon som har ett bra recept på sockerfri tårtbotten? Alltså helt utan socker, sirap och sötningsmedel. Det är bara till blivande ettåringen, övriga gäster får en vanlig tårta.
Har ettåringen någon sjukdom som gör att hen inte kan äta socker? Annars är mitt bästa råd att låta ungen äta en bit tårta som alla andra. Det är knappast så att en bit tårta per födelsedag gör någon varken tjock, ohälsosam eller sockerberoende.
Annars får du väl göra pannkakstårta. Smaksätt smeten med lite vanilj så blir det lite lyxigare.
Jag hade ju gjort fruktsallad med vispad grädde på toppen. Har svårt att tänka mig en vanlig tårta utan någon form av sötma som slår frukt hos en ettåring. Möjligen om man gör banankaka utan socker som ju då får lite sötma från bananerna.
Eller så frysa in yoghurt och bär och göra en glasstårta. Eller marängtårta utan socker i bottnarna med frukt och grädde.
tror iofs inte en ettåring äter några stora mängder av just kakbotten så lite overkill skulle jag nog tycka. Men gör banankaka annars som botten?