Inlägg från: Tallbarr12 |Visa alla inlägg
  • Tallbarr12

Dags att skaffa barn nr 2 - en tråd för oss i Uppsala/Knivsta

Hej! Det här är en nystartad tråd va? Blir lite lurad av mobilappen ibland...

Jag bor i alla fall i Uppsala och vi är inne på försök nr 3 till att få syskon och väntar äl om någon dag. Vi har en son född nov 2012 sen innan som tog ett år att få, men då hade jag oregelbunden cykel och ingen äl på ett bra tag och nu är jag hyfsat regelbunden och känner av äl, så hoppas att det går fortare den här gången!

• Tallbarr12
    cage1981 skrev 2014-08-07 09:16:42 följande:
    Hej! Ja tråden är nystartad sen några dagar tillbaka. Välkommen hit! Tror faktiskt att vi skrev i samma tråd tidigare också när vi försökte få nr 1! :) Vad roligt att ni också försöker med syskon!

Använder du ÄL-tester nu eller hur har du koll på äl? När bestämde ni er att ni skulle försöka med syskon?
    Hej, kände igen ditt nick med, men var osäker på när jag bytte nick

Jag märker av äl-flytningar någon dag innan äl och får ont under ägglossningen, så märker av den ordentligt utan att ta några tester. Inför barn nr 1 kände jag inget sånt utan körde både tester och tempning. Det är så skönt att slippa det den här gången!

Vi har väl egentligen velat börja försöka med barn nr 2 ganska länge, men jag ska disputera till våren och det skulle vara smått olägligt att ligga på bb då... men i juni kände vi, va fan, vi börjar ändå. Vi orkade inte vänta längre, speciellt som det tog ett år sist. Så nu är vi igång och de två cyklerna hittills har jag trott att jag varit gravid båda gångerna. Så lätt man kan hitta symptom om man vill...
  • Tallbarr12
    cage1981 skrev 2014-08-10 09:08:22 följande:

Nu har ÄL varit enligt tempen! Hoppas det räckte med mys dagen innan och dagen efter.. Om en vecka borde vi veta! :) phpf6rAQz52913.jpg

Oj, det var en fin temphöjning! Stanna kvar där uppe lilla tempen!
  • Tallbarr12

Ja det förstår jag! Jag tempade inför första barnet, men lade ner det nu när vi försöker med andra just för att man aldrig vet hur man sover om nätterna längre. Har du tempat länge?

• Tallbarr12
    cage1981 skrev 2014-08-11 06:44:53 följande:
    Idag var den 0.2 grader lägre än igår men det är ju fortfarande över Äl-tempen. Har tidigare månader haft massa konstiga symtom direkt efter äl men jag känner inget än, får se vad som händer i veckan. Börjar jobba idag så förhoppningsvis går veckan fort! :)

Började tempa efter att jag fick missfall första graviditeten (innan dottern) eftersom jag fått för mig att min äl strulade lite efter det men det blev inte alltför många månader innan jag fick hjälp hos min gyn.läkare och plussade. Funderade på om jag skulle tempa eller ej den här gången men tvekade pga att vi har en dotter som ibland vaknar lite för tidigt så att morgontempen inte blir helt korrekt mätt men jag bestämde mig att testa tempningen ändå i den här cykeln, startdagen syns i diagrammet ovan. :) Tänkte att jag får lite koll på läget ändå.

Hur har det gått för dig i cykeln den här månaden?
    Jag är lite förvirrad över min cykel faktiskt, nu hade det vart bra att tempa... Jag brukar känna av äl genom att jag första dagen får flytningar och andra dagen får värk, vilket jag fick i onsdags och torsdags. Men nu tyckte jag att jag hade såna flytningar i lördags med och värk igår, så kanske var det äl igår och inte i torsdags. Vi fick till det i torsdags iaf, så det spelar väl inte så stor roll egentligen, bara svårt att veta när bim är. Brukar ha en cykel på mellan 26-32 dagar, så kan inte gå på det heller
  • Tallbarr12

Jag har bim antingen 21a eller 24e, lite osäker på när äl var. Mådde lite småilla igår men känner inget idag, så det behöver ju inte vara relaterat... Annars inga symptom alls än!

• Tallbarr12
    saranen skrev 2014-08-15 13:03:31 följande:

Idag på påbörjade jag första omgången äl-test! Negativt på CB men ett svagt streck på testlagret! Har aldrigt testat eller hört någon annan testa ÄL-test från testlagret därför jag kör paralellt för o se om man kan lita på de =) Lär bli mysa av i helgen iaf nu när mensen är borta! Japp så knäpp cykel har jag. Mensslut igår o svagt streck idag då...! Se vad CB visar under helgen eller om det är spöke på testlagrets.

Jag har för mig att en del äl-test visar svagt även om inte äl är på g, utan man ser det på att man får en stegring istället.

Hoppas du får utslag snart!
  • Tallbarr12
    Zazu skrev 2014-08-15 12:48:23 följande:

Vi håller tummarna på att illamåendet va ett litet symtom! 

Jag vaknade en natt av att jag mådde fruktansvärt illa! Mådde lite illa under dagen men sen försvann det. Kan det vara så när ägget fäster kanske? :) 

Ja hoppas det! Det kom igen lite vid lunchen idag med och sitter i fortfarande...

Har faktiskt ingen koll på om man kan bli illamående av när ägget fäster, men vi får hoppas på att det var det du kände!
Svar på tråden Dags att skaffa barn nr 2 - en tråd för oss i Uppsala/Knivsta