• Anonym (Nyfiken)

    När får man veta om man fått KS beviljat?

    Hejsan!! jag undrar hur pass sent får man reda på om man får kejsarsnitt beviljat eller inte? Jag känner en som vill ha det (BF i mitten av Oktober), och nu är det redan Augusti. Det verkar som om hon fortfarande inte fått veta hur det blir.Hon är en nära släkting till mig.
    Ni som gjort Kejsarsnitt, hur pass sent fick ni veta att det var beviljat? en månad innan? en vecka innan? Jag planerar att skaffa barn själv och vet ju inte om jag vill att alla mina barn ska födas naturligt. Vill gärna veta hur det funkar.
    Tacksam för svar.
  • Svar på tråden När får man veta om man fått KS beviljat?
  • Anonym (jag)

    Jag var livrädd för att föda vaginalt så jag fick mitt snitt beviljat redan i vecka 13. De märkte hur rädd jag var, så det var inte så svårt att få det beviljat. Första läkaren träffade jag redan i vecka 7, men hon nekade. Men jag stod på mig och fick träffa en annan läkare som var jättebra, hon märkte hur rädd jag var, hade med mig psykologen som jag gick hos med på mötet med läkaren. Superbra att ha det som stöd.

    Hon sa självklart får du snitt, ingen kan tvinga dig att föda vaginalt när du är så rädd.

    Men jag tror det är ovanligt att man får sitt snitt beviljat så tidigt.

Svar på tråden När får man veta om man fått KS beviljat?