• Armin

    SD-hat av vänsterfolk i radio och TV ok?

    Radion portförbjöd en ökänd SD-hatare men nu har jag råkat höra flera Sommarpratare, en under Söndagsgudstjänst och en i TV-underhållning, svamla osakligt emot SD. Jag brukar inte höra sådana program så mörkertalet är antagligen stort.
    Har inte hört något liknade om andra partier och SR/SvT påstås vara rödgröna. 

    Alla vet att "kulturarbetare" brukar vara vänster,så om en sagts åt att hålla näbben borde alla ha fått förhållningsorder före valet. Tydligen har dom inte det men borde ha fått?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden SD-hat av vänsterfolk i radio och TV ok?
  • Gert

    SVT och SR är public service och det står i lagen att de ska vara politiskt obundna och opartiska. Däremot tror jag att SD vinner mer på att alltid ha etablissemanget emot sig. Vissa kallar det för offerkofta, men det är etablissemanget som gör det möjligt.

    SD vill normalisera sin politik vilken bara är rimligt, precis som alla andra partier vill normalisera sin politik. SD-hatarna som ofta är vänster får komma till tals i public service för att etablissemanget är rädda för att förlora makt. 

Svar på tråden SD-hat av vänsterfolk i radio och TV ok?