Inlägg från: Anonym (Inte min) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Inte min)

Byter han bajsblöja?

Byter pappan till erat barn bajsblöja nån gång? 
    Eller blöja öht? 
    Min fästman kan byta nån kissblöja när jag inte är i närheten, men han vägrar bajsblöja.. Dock har det aldrig varit nån bajsblöja än när jag inte har varit i närheten, så är han själv så har han ju inget val, men av ren bekvämlighet antar jag så får jag byta den när jag är nära.. 
    Hon är 4 månader nu nästan.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-08-03 23:57
    Jag kan ju tillägga att han är jättebra med henne annars, det är främst han som matar och leker tex.
    Just bajsblöjorna gillar han bara inte att ta.
    På BB tog han dock alla blöjor, han var snabb att säga " Åh, jag vill byta!! " när första blöjan skulle bytas :)

• Svar på tråden Byter han bajsblöja?
  • Anonym (Inte min)
    Olympia skrev 2014-08-04 10:53:03 följande:

Man tycker ju att mannen kunde sagt innan graviditeten att han inte tänkte befatta sig med bajsblöjor, så hade ts vetat att hon fick byta dessa själv.
    Alternativt skaffa en pappa till barnet som är villig att byta blöjor.

Jo då, det sa han, eller ja, han sa " Du får ta dom flesta bajsblöjorna så du vet " .
    Det sa han när jag var gravid så jag visste vad jag hade att vänta mig. 
    Ser det inte som ett problem att jag får ta bajsblöjorna hittils, har vänner vars killar är likadana och det tycker inte jag ändrar hur han är som pappa i övrigt :) 
  • Anonym (Inte min)
    Anonym (Va?) skrev 2014-08-05 09:18:48 följande:
    Varför ställde du frågan då?
    Intressant att veta hur andra har det, har några vänner vars killar inte heller är så förtjusta i bajsblöjor.
  • Anonym (Inte min)
    Anonym (Verkar ok) skrev 2014-08-05 22:24:15 följande:

Min make har tagit de flesta blöjbyten från BB. Speciellt när det gäller bajs. Jag klarar inte av bajsblöjor av någon anledning. Självklart när jag är ensam med barnet har jag inget val men när han är hemma, säger jag till att han ska byta.
    Om han är hemma, vägrar jag i vissa fall gör jag det. Jag gör ändå en hel del annat. Men att byta bajsblöjor får han sköta, helst.

Allt beror på. Vad bidrar han med i hushållet och med barnet?

/kvinnan

I hushållet delar vi oftast hälften hälften med allt. 
    Jag lagar mat en dag, han nästa, vi delar på disken och städ, ja sånt där. 
    Vad han bidrar med med barnet?  Oj, mycket. Han tex är ju bättre än mig på att få henne att skratta, han myser, matar henne, tar blöjor på natten och matar henne på natten om hon vaknar, leker med henne osv :) 
  • Anonym (Inte min)
    Johan75 skrev 2014-08-05 22:46:40 följande:

Ytterligare en märklig tråd med saker som verkar få vissa att direkt dumpa sin partner oavsett hur det ser ut i övrigt. När jag läser tråden verkar det även som att det endast är män som ska dumpas ifall de inte klarar av att byta bajsblöjor. Kvinnor som mår illa av detta verkar man inte ha så mycket åsikter om alls. 

Precis min tanke oxå.
Svar på tråden Byter han bajsblöja?