• Anonym (Inte min)

Byter han bajsblöja?

Byter pappan till erat barn bajsblöja nån gång? 
    Eller blöja öht? 
    Min fästman kan byta nån kissblöja när jag inte är i närheten, men han vägrar bajsblöja.. Dock har det aldrig varit nån bajsblöja än när jag inte har varit i närheten, så är han själv så har han ju inget val, men av ren bekvämlighet antar jag så får jag byta den när jag är nära.. 
    Hon är 4 månader nu nästan.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-08-03 23:57
    Jag kan ju tillägga att han är jättebra med henne annars, det är främst han som matar och leker tex.
    Just bajsblöjorna gillar han bara inte att ta.
    På BB tog han dock alla blöjor, han var snabb att säga " Åh, jag vill byta!! " när första blöjan skulle bytas :)

• Svar på tråden Byter han bajsblöja?
  • Långbenopluto

Men självklart bytte han blöja när barnen var små!

Vad är det för mähä till sambo du har?? Sätt ned foten, det är även hans barn!

• kenneth768768

Självfallet byter jag bajsblöja (är pappa). Sinnesjukt barnsligt att inte kunna byta blöja på sitt eget barn, snacka om att indirekt idiotförklara sig själv.

• Anonym (Wildrat)

Ja men helst inte. Hulkar och hostar och kväljs när han ska göra det, hävdar att han inte tål lukten. Men inte att han ska tro att jag tar alla bajsblöjor, nån måtta får det vara. Man kan inte bara göra de roliga och trevliga sakerna i livet...

• Anonym (nej)

Min man byter inga blöjor överhuvud taget om jag eller nån kvinnlig släkting finns i närheten. Är han själv med dotter så sköter han allt galant.
    Min man är dock inte svensk och uppväxt i en kultur där männens ända jobb är att försörja sin familj. Männen tar inte hand om barnen.
    Så i stället för att jämföra honom med alla "perfekta" pappor där ute som hjälper till med allt, så är jag bara glad för det som han faktiskt gör och hur långt han faktiskt har kommit från hur han va uppväxt.

• Långbenopluto
    Anonym (nej) skrev 2014-08-03 22:40:28 följande:

Min man byter inga blöjor överhuvud taget om jag eller nån kvinnlig släkting finns i närheten. Är han själv med dotter så sköter han allt galant.
    Min man är dock inte svensk och uppväxt i en kultur där männens ända jobb är att försörja sin familj. Männen tar inte hand om barnen.
    Så i stället för att jämföra honom med alla "perfekta" pappor där ute som hjälper till med allt, så är jag bara glad för det som han faktiskt gör och hur långt han faktiskt har kommit från hur han va uppväxt.

Jag blir "glad" att det finns nån som överhuvudtaget vill ha en sån "man"......
  • Tinzu

Det är väl klart att han byter på BB så bytte han alla blöjor, jag stod bredvid och assisterade. Han gör hulk-ljud på skoj, men byter såklart utan problem  

• persikofjaril

Ja. Om jag inte är hemma byter min sambo bajsblöjor (även kissblöjor, of course) och det går hur bra som helst. Om jag är hemma däremot, så vägrar dottern låta honom byta. Hon blir helt hysterisk så fort man antyder att pappa ska byta blöja. Jag vet inte varför, det har varit så en ganska lång period nu, förhoppningsvis går det väl över snart.

Innan det här började bytte vi nog lika många bajsblöjor var. Och på BB bytte han alla blöjor.  

• Anonym (poop)
    Korpen skrev 2014-08-03 22:50:45 följande:

Jag blir "glad" att det finns nån som överhuvudtaget vill ha en sån "man"......

Skärpning. Det finns inga perfekta människor. Och den där mannen har kanske förändrat sig tio gånger mer än vad du och din bajsbytande karl tillsammans gjort under era trångsynta liv.
Svar på tråden Byter han bajsblöja?