Anonym (Va?) skrev 2014-08-05 09:24:38 följande:
Vad är det för en kultur ala 1800-tal? Min man kommer också från en kultur som HADE det så som du beskriver kanske två generationer tillbaka. Men redan hans pappa bytte blöjor och hjälpte till med matlagningen hemma. Min man gör ännu mer än så. Detta kallas evolution, varje generation är annorlunda, växer, inser och förstår. Nu när även kvinnorna arbetar så är det ganska självklart att även männen ska bidra lika mycket i hemmet. Tycker inte din man det?
I hans kultur har dom inte kommit så långt än, i städerna börjar det först nu bli lite bättre, men ute landsbyggden är dom hopplöst efter i utvecklingen.
Men som jag har skrivit flera gånger så är det ju inte så att han inte gör någonting. Jag arbetar 70% och han tar alltid dottern då (jobbar kvällar, nätter och helger) och sköter allting exemplariskt.
Är vi båda hemma så överlåter han mycket av ansvaret om dottern på mig ja, men han hjälper ändå till om jag behöver det. Så han har utvecklast, vilket jag också har skrivit tidigare, han gör väldigt mycket som han inte ens hade haft en tanke på att göra i sitt hemland. Men han har bara bott i Sverige i 3 år, man kan inte begära att han på två sekunder ska släppa den kulturen och det tänkesätt han växt upp med i 24 år helt.