• sextiotalist

Byter han bajsblöja?

Min sambo gjorde det inte om det inte var tvunget. Han fixade det inte utan spydde, däremot så har han utan problem tagit hand om spyor, vilket jag inte fixade.

• sextiotalist
    Ejin skrev 2014-08-04 08:23:59 följande:

Konstigt att i alla sådana här trådar är de alltid pappor som kräks av att byta blöja. Men aldrig någonsin har jag hört talas om en mamma som spyr över sina ungars bajs. Vad hade ni gjort då? Avsagt er fl ledigheten från första dagen.

Och om båda spyr? Adopterat bort ungen? Skaffat en nanny som bara bytte blöjor? Jag är uppriktigt nyfiken.

Min sambo har tre barn och kräkts vid samtliga blöjbyten. Jag fixade inte spyor och spydde när jag tog hand om dessa.
    Så min sambon fixade alla spyor och jag bajsblöjorna.
    Man självklart, var vi ensamma hemma så var vi så illa tvungna att fixa det själv.
    Men likväl, jag spydde när jag skulle fixa spyor, sambon spydde när han fixad bajsblöjor.
  • sextiotalist
    Anonym (Skitpappa.) skrev 2014-08-04 09:29:35 följande:

En sån "man" och "pappa" hade åkt ut direkt!!!

Även om han hade haft andra kvaliteter, jag hade åkt ut direkt eftersom min sambo tog alla spyor eller.

Alltså, hänger man upp sig på att byta bajsblöjor, då har man inte nog så mycket att bygga upp sitt förhållande med.

Min sambo bytte inga bajsblöjor, men han torkade utan problem upp spyor, han är en suverän pappa och jag lovar, vår tonåring har en väldigt tight relation med sin pappa, utan att han bytt en enda bajsblöja (vad jag vet i varje fall)
  • sextiotalist
    Anonym (poop) skrev 2014-08-04 10:26:11 följande:
    Vad gör du om du är ensam med barnet? Låter du barnet gå med bajsblöjan tills pappan kommer hem? Är ni föräldralediga tillsammans?
    Troligen spyr hon, jag spydde när jag torkade spyor
  • sextiotalist
    nevermind skrev 2014-08-04 14:48:04 följande:
    Är det för att han mår fysiskt dåligt av bajs så förstår jag givetvis. Men om det bara är larv går han bort.
    Jag brydde mig inte ens om att se detta som ett problem, för mig hade orsaken inte spelat någon roll. Nu visste jag att ha spydde (han hade förvarnat mig, två barn sedan tidigare) och han visste att jag spydde av spyor. Så det föll sig naturligt.
    Men var jag bortrest, så fixade han det givetvis (och när sonen blev lite äldre och kunde prata fick redogörelse hur pappa kräktes)
Svar på tråden Byter han bajsblöja?