Inlägg från: YokohamaNr2 |Visa alla inlägg
  • YokohamaNr2

Ärva syskonens kläder?

Har två killar och här ärvs allt som fortfarande funkar, de är olika årstider dock så vissa grejer bli nya till yngsta. Men ja skor och underkläder också, ser inga problem med det om det inte är allt för slitet

Ärver gärna från kompisar och syskon också

• YokohamaNr2

Detta med att underkläder inte ärvs, varför?

Äckliga underkläder slängs väl ändå och resten tvättas ordentligt eller? underkläderna som min yngsta har ärvt från bror har varit som i nyskick, känns väldigt onödigt att slänga

• YokohamaNr2
    Flickan och kråkan skrev 2014-08-06 11:30:13 följande:
    Ligger nog mest på ett psykologiskt plan skulle jag tro . De flesta ser inget problem med att använda t.ex sängkläder eller handdukar som tvättats efter att andra har använt dem
    Ja det är väl så, tycker bara det är konstigt speciellt inom den egna familjen, ett barn kan ha dem men sen blir de plötsligt så äckliga att nästa barn inte kan ärva
  • YokohamaNr2
    Flickan och kråkan skrev 2014-08-06 11:47:44 följande:
    Vi har så tätt mellan våra äldsta att det inte har varit att tänka på att hålla reda på vems kalsonger som är vems, så det har känts väldigt naturligt och inte det minsta märkligt. De delar såväl strumpor som kalsonger. Nu blir det nog inte många kvar till yngsta, men det beror inte på att de är "äckliga" utan att de är trasiga och helt utslitna. Tycker snarare att det är jättebra med rejält urtvättade underkläder. Finns inga kemikalier kvar i dem .
    Ja precis, man slänger de som är för slitna. Jag har drygt 2 år mellan mina och de har sina egna favoriter men däremellan blandas det hejvilt
Svar på tråden Ärva syskonens kläder?