• Mammatilltrestycken

Ärva syskonens kläder?

Hur ser ni på att det yngre syskonet ärver kläder? Är det okej med alla sorters kläder?

- skor?
    - underkläder?

• Svar på tråden Ärva syskonens kläder?
  • Natulcien

Nu har jag bara ett barn, men hade jag haft fler så hade de självklart ärvt av varandra så länge det var helt och funktionellt.
    Vår son ärver en hel del från sina äldre kusiner, och även från några av våra vänners barn, och vi ger i vår tur bort en hel del till andra vänners barn. Vi skänker mycket till second hand-butiker också.
    Och detta gäller alla typer av kläder och skor, förutom underkläder.

Det är faktiskt primärt en miljöaspekt för min del. Jag ogillar slit-å-släng.

• veh

Underkläder kommer jag slänga (de är ändå väldigt slitna, tycker jag). Skor kommer ärvas, åtminstonde medan barnen är små, om de är fina. Läste att fram till skolåldern så var det ok att ärva skor, när jag försökte hitta bra svar på om det var lämpligt att låta barn ärva skor.

• Smulu

Ärva kläder är ju super bra, jag ger gärna kläder vidare till vänner och släkt och tar gärna emot kläder också. Miljövänligt, ekonomiskt och iallafall de jag känner gillar att få "nya" kläder.

• Aspie

Allt förutom trosor/kalsonger känns 100 % okej att ärva. Så länge det inte är trasigt eller överdrivet slitet. Trosor/kalsonger går såklart det med, jag har fått ärva ett par trosor när jag var liten, men jag använde inte dem. Jag tyckte det kändes lite olustigt.

I vår släkt gick det runt kläder som alltid slutade hos mig och min syster eftersom våra kusiner är mellan 5-15 år äldre. Några utav favoritplaggen var helt ur mode kan jag lova.

• ica
    Smulu skrev 2014-08-05 16:15:34 följande:

Ärva kläder är ju super bra, jag ger gärna kläder vidare till vänner och släkt och tar gärna emot kläder också. Miljövänligt, ekonomiskt och iallafall de jag känner gillar att få "nya" kläder.

• YokohamaNr2

Har två killar och här ärvs allt som fortfarande funkar, de är olika årstider dock så vissa grejer bli nya till yngsta. Men ja skor och underkläder också, ser inga problem med det om det inte är allt för slitet

Ärver gärna från kompisar och syskon också

• Mammatilltrestycken

Tack för era svar!

Skor har jag hittills varit lite försiktig med. Underkläder står jag fortfarande och velar lite med. Får se när det är dags.

• fluu

Okej med alla sorters kläder, varför skulle det inte vara det? Behöver inte heller vara syskon det ärvs från.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
Svar på tråden Ärva syskonens kläder?