Inlägg från: Flickan och kråkan |Visa alla inlägg
  • Flickan och kråkan

Ärva syskonens kläder?

Här är det självklart att barnen ärver varandra. Det är bara 16 månader mellan mina äldsta pojkar så de har alltid haft samma storlek på kalsonger och alla kalsonger delas. Lillebror som är 1 år kommer att få ärva även underkläder som är i gott skick. Nu blir det nog inte så många eftersom mina äldsta är rätt små och inte har gått igenom så många storlekar, så de har använts/används flitigt länge av två barn och ramlar till slut i bitar . Skor ärvs så länge de är i gott skick. Nu när de stora är 5 respektive 6,5 år så blir det inte mycket kvar av skorna. Vinterkängor och stövlar slits inte så mycket dock.

• Flickan och kråkan
    YokohamaNr2 skrev 2014-08-06 11:28:12 följande:

Detta med att underkläder inte ärvs, varför?

Äckliga underkläder slängs väl ändå och resten tvättas ordentligt eller? underkläderna som min yngsta har ärvt från bror har varit som i nyskick, känns väldigt onödigt att slänga

Ligger nog mest på ett psykologiskt plan skulle jag tro . De flesta ser inget problem med att använda t.ex sängkläder eller handdukar som tvättats efter att andra har använt dem
  • Flickan och kråkan
    YokohamaNr2 skrev 2014-08-06 11:39:11 följande:
    Ja det är väl så, tycker bara det är konstigt speciellt inom den egna familjen, ett barn kan ha dem men sen blir de plötsligt så äckliga att nästa barn inte kan ärva
    Vi har så tätt mellan våra äldsta att det inte har varit att tänka på att hålla reda på vems kalsonger som är vems, så det har känts väldigt naturligt och inte det minsta märkligt. De delar såväl strumpor som kalsonger. Nu blir det nog inte många kvar till yngsta, men det beror inte på att de är "äckliga" utan att de är trasiga och helt utslitna. Tycker snarare att det är jättebra med rejält urtvättade underkläder. Finns inga kemikalier kvar i dem .
Svar på tråden Ärva syskonens kläder?