Huvudförhandling - Vårdnad umgänge
Jag har varit i en liknande situation. Fast i mitt fall var det inte fråga om särskilt mycket misshandel. Inte i fysisk form i alla fall. En polisanmälan hade gjorts för fysisk misshandel. Trots blåmärken i bevisform så räckte det inte till och utredningen lades ner.
Mitt ex älskade däremot när han lyckats att bryta ner mig, och min son som jag hade sedan tidigare. Ju sämre man mådde, desto bättre mådde han.
Han fick mig att vara så jäkla långt under isen man kan komma. Var hos en psykolog som sa att hon var oroad för mig, så dåligt mådde jag.
Detta drog jag upp till familjerätten, sa att jag ville ha enskild vårdnad pga svåra samarbetssvårigheter. Jag vet att han skulle göra vad som helst för att sätta käppar i hjulet.
Det fanns andra saker som dottern tog upp som oroade mig. Fanns viss antydan på att pappa onanerat ihop med dottern och han kunde få vansinnesutbrott ihop med dottern. Under dessa utbrott kunde han kasta saker omkring sig.
Trots allt jag drog upp och berättade under utredningen ansåg familjerätten och även min advokat att det inte var skäl nog för gemensam vårdnad och sedvanligt umgänge. Dvs varannan helg, varannan storhelg, varannat skollov och sammanlagt 4 veckors sommarumgänge.
Jag har idag en dotter som är 5,5 år och blir hjärntvättad och får höra massa skit om mig när hon träffar sin pappa.
Jag gissar att det är så här verkligheten ser ut i de flesta fall. Och jag tror tyvärr inte det hjälper att pappan misshandlat dig, han har inte gett sig på ett barn.
När har ni huvudförhandling? Ska hålla tummarna!