Inlägg från: Hobbyarkitekt |Visa alla inlägg
  • Hobbyarkitekt

Du vuxna KVINNA - hur många köttbullar äter du?

Hej!

Ja, jag undrar alltså hur många köttbullar du, vuxna kvinna, äter de gånger det serveras köttbullar med sås, sylt och potatis/mos/pasta/whatever?

Alltså inte hur många du _orkar_ trycka, utan hur många du blir _mätt_ på.

Normalstora köttbullar avses.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Du vuxna KVINNA - hur många köttbullar äter du?
  • Hobbyarkitekt
    Baktakt skrev 2014-08-05 23:54:21 följande:

Hur stora är de?

Normalstora; tänk storleksmässigt typ Scan, IKEA, osv.
  • Hobbyarkitekt
    Henles slyna skrev 2014-08-06 01:08:58 följande:

Röstade 10 men då tänkte jag på hemgjorda köttbullar som oftast är lite större än helfabrikatbullarna och innehåller mer kött. Av ikeas äter jag snarare 20, eller hur många det nu är i den största portionen.

Nenne666 skrev 2014-08-06 01:14:05 följande:

Harre jösses. Min kille och hans mammas köttbullar är fasen nåt av det godaste jag vet. Det är som att komma till himlen. Jag snor åt mig hur många som helst innan maten är klar, sen middagen, sen äter jag från kylskåpet i flera dagar. Hur många köttbullar är jag uppe i? Betydligt mer än 12 iaf. I USA orkade jag äta 2-3 st. Men då va dom större fast sjuuukt goda. Hur många är normalt då?

Jag vet, sorry! Jag glömde att skriva dit "mer än 12" innan jag skickade iväg tråden.

Tack för svar i tråden iaf! :)
    Aniiee skrev 2014-08-06 02:16:49 följande:

Ursäkta en oinvigd, va, men hur stora är de då?

Menar du att du aldrig ätit mat på IKEA eller gått förbi ett köttbullepaket på affärn!?
  • Hobbyarkitekt
    Palestrina skrev 2014-08-06 14:21:40 följande:

Usch, jag avskyr köpeköttbullar och äter helst inga alls. Men om jag måste, och vill bli mätt, så drar jag till med 7 st. Kanske fler.

Det var inte prompt köpeköttbullar som avsågs, utan bara storleken som dessa har.
  • Hobbyarkitekt
    Palestrina skrev 2014-08-06 15:03:10 följande:

I såna fall äter jag kanske fler än 7, bara för att det är gott. Om det är goda köttbullar vill säga.

Egentligen är ju frågan omöjlig att besvara, det beror på så mycket; hur hungrig man är när man börjar äta, hur mycket mos eller makaroner eller annat tillbehör man äter, sallad, bröd, etc.

Jag anser nog att jag har varit väldigt tydlig.

Köttbullarna är, rent storleksmässigt, som Scans köttbullar. Ser serveras sås, sylt och nån typ av kolhydrattillbehör.

Hur många äter du för att bli MÄTT.
  • Hobbyarkitekt
    EnGladPingvin skrev 2014-08-06 17:57:54 följande:

Köpeköttbullar typ Scans inte en enda, då är jag hellre utan. Hemmagjorda 4-6 stycken. Beror såklart på storleken.

Folk här är verkligen inte läskunniga.

Storleken är som Scans köttbullar! Sedan om du väljer att äta just Scans färdiga, eller Coops färdiga ekologiska, rulla egna eller äta vegetariska, är upp till dig. Jag kunde inte bry mig mindre, faktiskt.
  • Hobbyarkitekt
    Aniiee skrev 2014-08-06 22:35:22 följande:

Det tänkte ju jag fråga.....

Haha, då är vi tre stycken som undrar nu då. ;)
  • Hobbyarkitekt
    SimonHalvarsson skrev 2014-08-07 22:54:47 följande:

Vem fan blir mätt efter 6 köttbullar?!

Jag blir mätt på 4-5 köttbullar, en lagom stor potatis, ett glas mjölk, samt en portionsskål sallad.

Sedan KAN jag äta typ 15 köttbullar, tre potatisar och en hel skål med sallad och en liter mjölk. Men jag blir mätt långt innan dess, så det känns lite onödigt att trycka en massa mat, bara för att.
  • Hobbyarkitekt
    Anonym (Men jag, då?) skrev 2014-08-11 00:52:08 följande:

Hittade inget svarsalternativ jag kunde kryssa i, det vill säga 0. Äter inte färdigtuggad mat (köttbullar, färsbiffar, hamburgare od). Jag har aldrig tyckt om det, inte ens när jag var barn och de vuxna tyckte att jag var ett konstigt barn. Idag är jag en konstig vuxen.

Frågan var således inte ställd till dig.

Så typiskt FamiljeLiv!

Exempel på fråga: "Vilken är din favoritläsk?"

Svar: "Jag tycker inte om läsk!"

Nähä, men varför svarar du i tråden då!?

Eller: "Vin eller öl?"

Svar: "Vatten!"

Frågan var alltså _vin_ ELLER _öl_, föredrar man vatten så finns det kanske en annan tråd att svara i!?

Jag och alla andra här skiter i hur pretto du är som "inte ääääääter "fääääärdigtuuuuuuggad" mat". Varför ens bekymra dig med att svara i tråden!?
  • Hobbyarkitekt
    Anonym (Eualia) skrev 2014-08-11 07:47:06 följande:

Vilken konstig tråd.

Om det är mammas goda köttbullar kan jag äta 6-7 stycken, men är mätt efter 4-5. Om det är köpeköttbullar äter jag inte mer än absolut nödvändigt eftersom de inte smakar köttbullar över huvud taget.

Vi talar storleksmässigt. Jag är nyfiken på hur pass uttöjda magsäckar folk har. Därför gör jag här stor skillnad på _antal för att bli mätt_ och _antal som man orkar trycka_.
  • Hobbyarkitekt
    Anonym (Eualia) skrev 2014-08-11 07:47:06 följande:

Vilken konstig tråd.

Om det är mammas goda köttbullar kan jag äta 6-7 stycken, men är mätt efter 4-5. Om det är köpeköttbullar äter jag inte mer än absolut nödvändigt eftersom de inte smakar köttbullar över huvud taget.

Vi talar storleksmässigt. Jag är nyfiken på hur pass uttöjda magsäckar folk har. Därför gör jag här stor skillnad på _antal för att bli mätt_ och _antal som man orkar trycka_.
Svar på tråden Du vuxna KVINNA - hur många köttbullar äter du?