Inlägg från: Palestrina |Visa alla inlägg
  • Palestrina

Du vuxna KVINNA - hur många köttbullar äter du?

Usch, jag avskyr köpeköttbullar och äter helst inga alls. Men om jag måste, och vill bli mätt, så drar jag till med 7 st. Kanske fler.

• Palestrina
    Hobbyarkitekt skrev 2014-08-06 14:36:52 följande:
    Det var inte prompt köpeköttbullar som avsågs, utan bara storleken som dessa har.
    I såna fall äter jag kanske fler än 7, bara för att det är gott. Om det är goda köttbullar vill säga.

Egentligen är ju frågan omöjlig att besvara, det beror på så mycket; hur hungrig man är när man börjar äta, hur mycket mos eller makaroner eller annat tillbehör man äter, sallad, bröd, etc.
  • Palestrina
    Hobbyarkitekt skrev 2014-08-06 15:09:44 följande:
    Jag anser nog att jag har varit väldigt tydlig.

Köttbullarna är, rent storleksmässigt, som Scans köttbullar. Ser serveras sås, sylt och nån typ av kolhydrattillbehör.

Hur många äter du för att bli MÄTT.
    Jösses, inte vet jag, det beror på hur mycket jag äter till, av sås, sylt och kolhydrater (som sagt). Diskvalificerar det mitt svar nu? Jag drar väl till med FEMTON då. Då är jag nog MÄTT (inte bara mätt).

Jag menade inte att racka ner på tydligheten, utan påpekade bara att frågan i sig kan vara svår att besvara.

Mättnad kommer efter 20 minuter sägs det ofta, så om man ska slänga in ytterligare en parameter beror det också på hur fort man kastar i sig sina köttbullar. Alltså, efter tjugo minuter är jag kanske mätt oavsett om jag har ätit fem eller femton.
  • Palestrina
    Hobbyarkitekt skrev 2014-08-11 08:47:15 följande:
    Vi talar storleksmässigt. Jag är nyfiken på hur pass uttöjda magsäckar folk har. Därför gör jag här stor skillnad på _antal för att bli mätt_ och _antal som man orkar trycka_.
    När passerar man gränsen i antal köttbullar man kan äta utan att magsäcken är uttöjd?
Svar på tråden Du vuxna KVINNA - hur många köttbullar äter du?