• Hobbyarkitekt

Du vuxna KVINNA - hur många köttbullar äter du?

Hej!

Ja, jag undrar alltså hur många köttbullar du, vuxna kvinna, äter de gånger det serveras köttbullar med sås, sylt och potatis/mos/pasta/whatever?

Alltså inte hur många du _orkar_ trycka, utan hur många du blir _mätt_ på.

Normalstora köttbullar avses.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Du vuxna KVINNA - hur många köttbullar äter du?
  • Aniiee
    Hobbyarkitekt skrev 2014-08-05 23:59:49 följande:
    Normalstora; tänk storleksmässigt typ Scan, IKEA, osv.
    Ursäkta en oinvigd, va, men hur stora är de då?
    Key change, MOFO!
  • HäckHäxan
    Aniiee skrev 2014-08-06 02:16:49 följande:
    Kanske 2-2,5 cm i diameter ungefär.
    I was refused a job yesterday. Apparently putting gang-bang on your application doesn't qualify as proof of teamwork!
  • Aniiee
    HäckHäxan skrev 2014-08-06 02:27:22 följande:
    Kanske 2-2,5 cm i diameter ungefär.
    Ok, tack!

Då äter jag 6, ungefär!
    Key change, MOFO!
  • Hobbyarkitekt
    Henles slyna skrev 2014-08-06 01:08:58 följande:

Röstade 10 men då tänkte jag på hemgjorda köttbullar som oftast är lite större än helfabrikatbullarna och innehåller mer kött. Av ikeas äter jag snarare 20, eller hur många det nu är i den största portionen.

Nenne666 skrev 2014-08-06 01:14:05 följande:

Harre jösses. Min kille och hans mammas köttbullar är fasen nåt av det godaste jag vet. Det är som att komma till himlen. Jag snor åt mig hur många som helst innan maten är klar, sen middagen, sen äter jag från kylskåpet i flera dagar. Hur många köttbullar är jag uppe i? Betydligt mer än 12 iaf. I USA orkade jag äta 2-3 st. Men då va dom större fast sjuuukt goda. Hur många är normalt då?

Jag vet, sorry! Jag glömde att skriva dit "mer än 12" innan jag skickade iväg tråden.

Tack för svar i tråden iaf! :)
    Aniiee skrev 2014-08-06 02:16:49 följande:

Menar du att du aldrig ätit mat på IKEA eller gått förbi ett köttbullepaket på affärn!?
  • Mandel

Beror på vad som serveras till, Är det pasta så äter jag bara köttbullar och då går det åt fler, är det lite stekta grönsaker och någon smarrig sås så blir det färre. 
    Äter inte köpta färdiggjorda köttbullar om jag mot förmodan inte skulle bli bjuden på det som enda maträtt hos andra för då skulle jag hålla god min och äta.

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (många)

Ca 10 st äter jag men då äter jag inte en fullstor portion mos eller pasta till. Ju mer jag tränar, desto mer behöver jag äta.

• Aniiee
    Hobbyarkitekt skrev 2014-08-06 04:51:44 följande:
    Nenne666 skrev 2014-08-06 01:14:05 följande:

Harre jösses. Min kille och hans mammas köttbullar är fasen nåt av det godaste jag vet. Det är som att komma till himlen. Jag snor åt mig hur många som helst innan maten är klar, sen middagen, sen äter jag från kylskåpet i flera dagar. Hur många köttbullar är jag uppe i? Betydligt mer än 12 iaf. I USA orkade jag äta 2-3 st. Men då va dom större fast sjuuukt goda. Hur många är normalt då?

Menar du att du aldrig ätit mat på IKEA eller gått förbi ett köttbullepaket på affärn!?
    Nej, jag har aldrig ätit på ikea, och jo, jag har förmodligen gått förbi ett köttbullepaket på affärn, men jag har aldrig plockat upp ett och tittat på det, eller ens reflekterat över köttbullepaket. Vet inte ens hur de ser ut... Skäms

Inget ont om färdiga köttbullar, jag är inte "emot" färdigmat på det sättet, men jag har nog samma relation till färdiga köttbullar som en del andra har till bräss, eller åtminstone tofu (man vet vad det är och att det finns, men inte mycket mer än så....)
    Key change, MOFO!
  • fluu

Runt sex stycken skulle jag tro. Äter dock bara vegobullar som inte är jättemättande.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Palestrina

Usch, jag avskyr köpeköttbullar och äter helst inga alls. Men om jag måste, och vill bli mätt, så drar jag till med 7 st. Kanske fler.

Svar på tråden Du vuxna KVINNA - hur många köttbullar äter du?