• Elsa83

Malmö m omnejd

Får jag oxå hoppa in här, precis plussat 4v+3?

Beräknad (låter galet ;))till 27 maj

Ni andra är lite före mig :) Hur mår ni?

• Elsa83

Hej har ni skrivit in ett på någon MVC ännu?

Måste man gå på hälsosamtal?

• Elsa83

Aha tack! När ska man skriva in sig då?

Astilbe skrev 2014-09-17 20:31:46 följande:

Jag har varit på inskrivningen. Superbra! La upp en plan för alla träffar, ev extra-ul och så blodprover. Dessutom en massa tid till att gå igenom alla ev frågor som man har. Var på hälsosamtal också men med facit i hand var det ganska onödigt. (Det var iofs på en annan mvc än den jag går till nu men tror det är ganska likt överallt) Det samtalet handlade mest om alkoholvanor, rökning etc

• Elsa83

Jag ju inte i mer än vecka 5 :( hände inget på tråden för majbebis i Malmö :(

Min pojkvän ringde idag och bokade tid ;)

Läste att man kan se hjärtljud med ultraljud redan vecka sex, någon av er som fick till ett sådant? Jag har så svårt att tro att detta är på allvar känner jag.

Kände ni oxå så? Hur känns det nu? När blir det på riktigt?

• Elsa83

Vi hittade en klinik i Köpenhamn som gör det från v5 ;) 400kr så om två veckor hoppas vi få se ett litet hjärta som tickar. (v7+1 då)

Lille köpenhavner tror jag de hette.

Pajret skrev 2014-09-20 18:37:46 följande:

Jag har också läst det, men inte fått någon info om att man brukar göra ett sånt så tidigt. Jag tror också att det är jätte olika beroende på var man bor i landet. Vissa har betalt extra för ultraljud och tester som är utanför det som rutin görs.

Det blev inte verkligt fören jag börja må illa förra veckan. När jag mådde jätte bra så kände jag mig inte alls gravid och fick påminna mig hela tiden att jag faktisk inte har fått någon mens än. Men förra veckan började illamåendet och brösten svälla och ömma. Så nu känns det verkligt. Jag är i v.9 (8+4). Har haft mitt hälsomöte, vilket var mest slöseri med tid tyckte jag. Och ska på inskrivning om ca 2 veckor.

Tror definitivt att det kommer kännas mer verkligt när man får en riktigt bekräftelse, så som gravid magen börjar synas och när man får se det på ultraljudet.

Längtar tills dess. =D

• Elsa83

Känner knappt något alls ;) men jag är ju bara i vecka 6, storleken större brösten bara ;)

Du?

Vilken vecka är du i?

Mariposas skrev 2014-09-26 19:32:25 följande:

Hur går det för er alla? Hur mår ni?

• Elsa83

Hur känns era magar? Jag är bara i vecka 6 (5+2) men igår var det riktigt jobbigt att knäppa byxorna :(

Ska man redan våga köpa ett par mammabyxor?

Och vilken affär är bra på det? Hm och lindex tänktejag. Men affärerna skiljer sig så mycket ifrån den enda till den andra. På caroli tror jag inte jag sett ett enda mammaplagg.

• Elsa83

Jag har bf 27mmaj enligt några och 1 juni enligt andra appar ;) är nu i v6(5+5)

Ska vi ta och göra en BF lista?

Jag kan börja

Elsa83, 30år, bf 27maj, första barnet.

summer88 skrev 2014-09-30 19:44:13 följande:

Plussade i helgen v6 (5+1) första barnet. Bor i svedala. Kul med en lokal grupp. Någon med bf juni?

• Elsa83

Först måste vi göra en lista där vi skriver ner allt. T ex i den formen jag föreslog ovan. Men då måste man trycka på citera, ta bort allt annat och fylla på med sina uppgifter. När listan är klar så är det trådstartaren som lägger till det längst upp.

Jag kör igen

Elsa83, 30år, bf 27maj, första barnet.

• Elsa83

Vet att jag ligger efter er :) men så trevligt att vara i en malmötråd ;) Idag var vi på VUL 6+2 och fick se vår lilla skorpas hjärta slå! Så lycklig och kan inte annat än att rekommendera andra att göra samma sak. Känns verkligen som man kan börja njuta av graviditeten nu!

Var på lille köpenhavner i Köpenhamn. Kan varmt rekommendera och förhållningsvis billiga :)

Svar på tråden Malmö m omnejd