Inlägg från: Mariposas |Visa alla inlägg
  • Mariposas

Malmö m omnejd

Hoppar in här, BF 28 april. Kul med en tråd för oss från Malmö :). Gjorde vul i måndags. Trodde då jag va i v 8+0 men hon flyttade fram mig till 8+5 :). Ska göra ett till den 1 oktober pga ett missfall i våras. Skönt att de tar hand om mig o min oro :)

Går i slottstaden hos läkare nu. Men kommer att gå hos barnmorska vid mobilia, de har nåt samarbete. De har varit helt fantastiska både vid min första graviditet när vi fick vår son och vid missfallet, då de lät mig komma på regelbundna kontroller till allt va ute och de kunde se ny ägglossning på G :) + nu då när de gav mig ett extra tidigt vul :)

• Mariposas
    Phosie skrev 2014-09-26 21:36:31 följande:

Här är det fint, man börjar nog allt få lite gravidglow och magen är rund och go =) Den blir bara större för varje dag men ändå har jag knappt gått upp ett kilo.. phphGz1Ec49632.jpg

Tycker inte min mage växer så mkt än trots andra barnet. Va större för nån vecka sen. Hrmm... Gissar iofs att det va pga att jag va utomlands o hade svårt för att gå på toa ;p.

Den är fortf lite uppsvälld på kvällarna. Skulle nån se att jag är gravid så hade de sett de på brösten, de har växt en del ;).
  • Mariposas
    Elsa83 skrev 2014-09-26 22:07:55 följande:

Känner knappt något alls ;) men jag är ju bara i vecka 6, storleken större brösten bara ;)

Du?

Vilken vecka är du i?

Jag mådde illa o hade knappt nån aptit för nån vecka sen. Känns som det avtagit lite iaf de senaste dagarna. Är i vecka 10 så det är väl dax för att börja må bättre *peppar peppar*. Annars är det de där vanliga symptomen som ömma bröst o lite molvärk, även det mer sällan än innan... Men ibland när jag reser mig upp efter att ha legat/suttit länge så liksom det "skär" långt ner i magen. Bara precis nån sekund sen går det över igen. Känns precis som man behöver sträcka ut nåt. Nån annan som har det så?

Har fått tid för inskrivning hos barnmorskan idag, ska dit den 8:e. Men innan dess är det dax för (ett 2:a) vul den 1:a. Barnmorskan skulle även skicka en remiss till kub så jag får göra det o det är ju inte heller helt långt bort i tiden (ultraljudet skulle helst göras mellan v12-12+5 sa hon, men kan göras mellan v 10-13). Tänk vilken spännande tid vi har framför oss :)
  • Mariposas
    Elsa83 skrev 2014-09-28 10:23:31 följande:

Hur känns era magar? Jag är bara i vecka 6 (5+2) men igår var det riktigt jobbigt att knäppa byxorna :(

Ska man redan våga köpa ett par mammabyxor?

Och vilken affär är bra på det? Hm och lindex tänktejag. Men affärerna skiljer sig så mycket ifrån den enda till den andra. På caroli tror jag inte jag sett ett enda mammaplagg.

Jag hade mer uppsvälld mage för nån vecka sen än vad jag har nu i v. 10... Kan fortfarande ha mina vanliga kläder utan problem. Tydligen "bråkar" tarmarna mest i början o sen lägger sig magen lite när de "bråkat klart" ;)
  • Mariposas

Idag kom det ett brev "nerdimpandes" i brevlådan med tid för kub o imonn ska jag på vårt andra vul...

Började även med sprutor (fragmin) igår eftersom jag fick en blodpropp när jag va gravid med vår son. Nu börjar det hända saker, spännande :) Hoppas nu bara att allt går bra denna gången...

• Mariposas
    Elsa83 skrev 2014-10-01 06:33:07 följande:

Jag har bf 27mmaj enligt några och 1 juni enligt andra appar ;) är nu i v6(5+5)

Ska vi ta och göra en BF lista?

Jag kan börja

Elsa83, 30år, bf 27maj, första barnet.

Ingen aning om hur man gör en sån där lista som många grupper har som hamnar högst upp i tråden... Nån som vet?

Får såfall gärna lägga till mig.

33 år från Malmö, BF 27 april
  • Mariposas
    Elsa83 skrev 2014-10-01 06:33:07 följande:

Jag har bf 27mmaj enligt några och 1 juni enligt andra appar ;) är nu i v6(5+5)

Ska vi ta och göra en BF lista?

Jag kan börja

Just det ja... 2:a barnet. Har en son född 11 :)
  • Mariposas
    Pajret skrev 2014-10-01 19:51:25 följande:

Pajret  28år, bf 28april, första barnet.

Pajret 28år, bf 28april, första barnet.

Mariposas: 33 år, BF 29 april, andra barnet (pojke född 11)
  • Mariposas

Mariposas: 33 år, BF 29 april, andra barnet (pojke född 11)

• Mariposas

Mariposas: 33 år, BF 29 april, andra barnet (pojke född jan-11)

Piffsmile: 29år, BF 24 april, andra barnet (flicka född okt -12)

SannH: 31 år, BF 23 april, andra barnet (flicka född okt 2011)

Summer88: 26 år, BF 31 maj, första barnet

Mikki86: 28år, BF 10 april, tredje barnet ( pojkar födda -10 & -13)

• Mariposas
    Elsa83 skrev 2014-10-04 20:06:50 följande:

Vet att jag ligger efter er :) men så trevligt att vara i en malmötråd ;) Idag var vi på VUL 6+2 och fick se vår lilla skorpas hjärta slå! Så lycklig och kan inte annat än att rekommendera andra att göra samma sak. Känns verkligen som man kan börja njuta av graviditeten nu!

Var på lille köpenhavner i Köpenhamn. Kan varmt rekommendera och förhållningsvis billiga :)

php7N9QGC71251.jpg

Mysigt :) grattis!!
  • Mariposas

Hur går det för alla? Hur mår ni... O vilken vecka är ni i?

Själv går jag in i v 13 idag enligt mätningar på senaste vul. Enligt mens är jag däremot i v 12 fortfarande (11+2). Jag mår toppen, känner knappt av att jag är gravid längre, späder iofs på oron lite att må såhär bra, men försöker njuta :). Har tid för kub-ultraljud nästa torsdag den 23:e. Får vi ett bra resultat där kommer jag nog kunna slappna av och verkligen njuta. Längtar!!

• Mariposas
    Alex 86 skrev 2014-10-15 12:54:58 följande:
    Jag mår bra igen! Mådde ganska skit mellan v 5 till 9 men är nu i vecka 14. Gjorde KUB i fredags och allt var fin fint! Börjat njuta lite mer nu, varit orolig mycket av någon anledning. 

Lycka till nästa torsdag! :) 
    Ooo va härligt med ett lyckat kub-test. Grattis!! :)
  • Mariposas

Fick ett nytt BF datum igår på vårt kub, ändrade det bara...

BF

10/4 Mikki86: 28år, tredje barnet (pojkar födda -10 & -13)

22/4 Alex86: 28 år, andra barnet (Pojke född -10)

23/4 SannH: 31 år, andra barnet (flicka född okt 2011)

2/4 Piffsmile: 29år, andra barnet (flicka född okt -12)

28/4 Pajret 28år, första barnet

29/4 EnStyckAnna, 30 år, andra barnet (pojke född juni -11)

1/5 Mariposas: 33 år, andra barnet (pojke född jan-11)

27/5 Elsa83, 30år, första barnet.

31/5 Summer88: 26 år, första barnet

• Mariposas
    mixed skrev 2014-11-06 22:35:50 följande:

Hej!! Får man hoppa in här?? Är lite sent ute men inte riktigt orkat leta upp en tråd pga den här hemska illamåendet!!! Bättre nu dock! 

Fyller på BF listan!

8/4 Mixed: 33 år, tredje barnet (flickor födda 10 &12) 

10/4 Mikki86: 28år, tredje barnet (pojkar födda -10 & -13)

22/4 Alex86: 28 år, andra barnet (Pojke född -10) 

23/4 SannH: 31 år, andra barnet (flicka född okt 2011)

23/4 Piffsmile: 29år, andra barnet (flicka född okt -12)

28/4 Pajret 28år, första barnet

29/4 EnStyckAnna, 30 år, andra barnet (pojke född juni -11)

1/5 Mariposas: 33 år, andra barnet (pojke född jan-11)

27/5 Elsa83, 30år, första barnet.

31/5 Summer88: 26 år, första barnet

Välkommen Mixed. Kul med fler i närheten :). Verkar som du mår bättre nu. Skönt!! Inte så bra fart i denna tråden tyvärr, men vi har en fb grupp där det skrivs lite mer i iaf.... Om du vill vara med?
  • Mariposas

Kom på nu att fb tråden är nog från den andra Malmögruppen (även Skåne) men det spelar ju ingen roll... Flesta har iofs BF lite senare där. Tror jag nästan är först med 1 maj...

• Mariposas
    mixed skrev 2014-11-07 20:47:51 följande:
    Såg också den andra gruppen, kanske mer som händer där! Men är gärna med i fb gruppen, kan vem som adda eller? 
    Skicka ett meddelande med din mailadress här så ska jag kolla upp det. Kan inte jag lägga till dig så kan jag skriva till henne som startade gruppen :)
Svar på tråden Malmö m omnejd