• fkh

BIM September 2014

Kanske dum fråga men jag är inte så bevandrad i den här världen; varför kollar ni tempen? Ska man ha högre temp när man är gravid eller?

• fkh
    NILE90 skrev 2014-10-27 14:27:34 följande:
    Enkelt förklarat: 

Den basala kroppstemperaturen ändras under ens menscykel. Den går ned vid ÄL och stiger sen direkt efter ÄL. Om den fortfarande är högre än "normala tempen" när man ska ha mens så kan det vara ett tecken på graviditet. Annars sjunker den några dagar/samma dag som mensen kommer. 
    Då förstår jag! Bra att veta, tack!
  • fkh
    Lizzie09 skrev 2014-11-21 06:44:41 följande:

Vaknade precis av att jag blöder.. Orkar verkligen inte med detta, hoppas av hela mitt hjärta att det avtar..

:( Håller tummarna stenhårt för dig. Hoppas verkligen det bara är bågon struntblödning!

Grattis till plussarna!

Nu börjar det närma sig tid för oss att sätta igång verkstan också.. Pillerstoppet ägde rum i mitten på okt och har inte fått mens än, är 5 dagar sen om man utgår från pillercykeln jag hade. Var väl för mycket begärt att bli regelbunden direkt efter pillerstoppet! Rädd för att det kommer ta tid bara... Tiden går sååå långsamt när man inväntar något på det här viset.

Någon här som lyckats plussa/känner någon som plussat trots oregelbunden cykel? Eller någon som försöker nu trots det? :)
  • fkh
    SecretlyMe skrev 2014-11-21 13:27:40 följande:
    Jag hade riktigt oregelbunden förr för 2-3 år sen, plussade två ggr (missfall och abort).
    Skönt att höra att det kan gå trots allt, men beklagar missfallet och hoppas du plussar snart!! :)
  • fkh
    Nostalgity skrev 2014-11-21 15:17:41 följande:

Min cykel är redigt oregelbunden. Den varierar mellan 24,26,27 och 29 dagar hehe. Blir vårat 3e försök nu...äl förmodligen nästa fredag. Precis bestämt mig för å börja med äl tester smile1.gif tidigare gått efter äl sekret.

Storebror 12/10 -08 Lillasyster 06/10 -12
    Tack för svaret! Vi får väl följas åt då i oregelbundenheterna, ha! Funderat lite på äl stickor jag med men, kanske försöker utan ett par omgångar för å se om det går ändå. Mys på ordentligt nu! :)
  • fkh
    Lizzie09 skrev 2014-11-22 12:13:06 följande:

På tre försök har jag hunnit få två missfall. Det känns verkligen inte bra.. Tror vi kommer ge det ett försök till, sedan kommer jag nog vilja skjuta på försöken till våren..

:( Beklagar verkligen.. Skickar styrkekram och ge inte upp! Nog ska du bli gravid snart och få en knodd som så många andra kvinnor! Tänk att det finns fler i din situation, du har nog bara haft (väldig) otur hittills. Stay positive! <3
Svar på tråden BIM September 2014