• happylife

BIM September 2014

miamarina84 skrev 2015-10-28 19:52:19 följande:

14 gången nu gjord, mensen snart över igen... Skit dagar har det varit nu när man inser att man snart försökt i 1,5 år. Blir så ledsen o kram till er som försökt längre. Omprov på min sköldkörtel sks göras på fredag då den låg på gränsen till normal. Hoppas det är ENDA felet....

Får man fråga vad som räknas som gränsvärde?
  • happylife
    knaappeen skrev 2015-10-28 20:29:16 följande:

Mitt värde för sköldkörteln har legat över 3 fram till månaden innan jag blev gravid då jag fick högre dos i sänkte värdet till 0.08 o huxflux så blev det en liten .

Vid mitt MA så var värdet på runt 5 så tror verkligen det var anledningen till att den lille inte ville stanna.

Enl min läkare kan man uppåt 5 som normalvärde? Jag hade 2.2 de sa han va bra? Om de är TSH vi pratar om?
  • happylife
    knaappeen skrev 2015-10-29 09:07:10 följande:

Är det en vanlig "husläkare"? Enligt fertilitetsläkare så är allt under 2 bra. Vanliga läkare säger att 2-3 är bra. Min läkare ringde o sa att der var lågt o att jag skulle ändra dosen, berättade att jag var gravid då sa han helt plötsligt :Ja men ojdå då kan du ligga kvar på denna dos och komma tillbaka i slutet av 1a trimestern och kolla då den går upp ibland.

Yes husläkare! Känner mig jämt trött o orkeslös därför dom kolla. Men som sagt Sa dom normalt, kan man bli trött av att ha 2.2 i tsh? Fritt t4 va 11
  • happylife
    Lizzie09 skrev 2015-10-30 12:44:40 följande:

När jag gjorde tester för ett år sedan så hade jag ett tsh på 3,0, är det för högt då? :S

Jag har googlat sönder internet på detta med tsh och läst trådar.

Verkar som att högst 2 är optimalt om man ska bli gravid... Men allmänläkare sätter gränsen vid 4. Sjukt!
  • happylife
    knaappeen skrev 2015-10-30 12:57:37 följande:

Det är väldigt individuellt , vissa mår bäst på 2 vissa under 2 men över 1 osv.

Ok tack. Borde jag pusha på att få prova medicin för att sänka mitt tsh som är 2.2?

Är som sagt sjukt trött o orkeslös å har letat förklaring många år...
  • happylife
    Lizzie09 skrev 2015-10-30 13:33:58 följande:

Har googlat jag också nu och hittat att man har något sänkt fertilitet om man har tsh över 2,5.. Usch, fick nästan en panikattack när jag läste om allt detta.. Tog steget förut idag och kontaktade gyn för hjälp, så ska ha telefonkontakt med dom på måndag, så då får jag ta upp detta om tsh:t.. Hoppas verkligen att dom kommer kunna hjälpa oss..

Ok <3 har ni försökt länge?
Svar på tråden BIM September 2014