Inlägg från: Ellonbellon |Visa alla inlägg
  • Ellonbellon

BIM September 2014

Får jag hoppa in här. Väntar på att mensen inte ska komma för 16 gången... skrivit i en del andra trådar men hoppar väl in här också... om det är några kvar :)

Försöker att inte känna efter så mycket denna månad. Men jag har en del symptom som jag inte känner igen (hög temp, 37.3-37-6), och dessa förbannad tuttar. Brukar ha ont i dem före mens men denna månad slår rekord. Men vågar inte hoppas ändå :(

• Ellonbellon

För mig spelar det ingen roll men om det är av intresse för listan så är jag 28 år och det är första barnet. Men inget som behöver uppdateras bara för min skull :)

• Ellonbellon
    Millannn
    Din app beräknar din mens efter tidigare cykler, alltså statistik. Den vet ju inte när du skall ha din mens, så om du har lite oregelbunden kan den missa på flera dagar. Min missar ofta på en vecka, så den beräkningen tar jag med en nypa salt.
  • Ellonbellon

Gah. Brösten sticker. Jag mår småilla. Fler ådror på brösten. Mannen tycker brösten känns större (en ganska säker källa).
    Lite liknande mensvärksmärtor till och från i flera dagar. Huvudvärk vissa dagar, trött på em och kvällar.

Två veckor sedan jag fick maximal fertilitet på äl-test men testade neg. i morse. Vet att chansen inte är ute eller något men... jag vet inte. Humöret svänger mer än vanligt. Sticker i blygdläpparna ibland, är det vanligt??

Livmodertappen är sjukt långt ner och ganska mjuk, man känner en grop men inte ett hål.  Kände på den lite imorse och då fick jag som hugg i tjejmagen.

Vet inte vad jag ska tro denna månad. Tror mensen skulle komma imorgon eller på fredag, men har så oregelbunden så kanske på söndag.

Har dessutom haft "Ffeber" i en vecka, en dag 37.3, de flesta dagar 37.5 och idag 37.6. Brukar aldrig ha så hög temp utan att vara sjuk.

Skulle inte känna efter denna månad men eftersom brösten också gör väldigt ont är det svårt. Men de gör mindre ont på kvällarna/nätterna och mer ont mitt på dagen...
    Någon som känner igen?

• Ellonbellon

Jag har aldrig känt på tappen tidigare i samband med mens, så vet inte hur den  brukar bete sig. Jag tror jag är en låghormonare över huvudtaget eftersom jag aldrig får starkt utslag på älstickor, men funkar bra med digitalt.

Tempen tar jag samma tid varje morgon, ja. Men börjar bil lite förkyld, så kanske har med det at göra, känns bara konstigt att den varit "hög" i en vecka, stiger idag och det bara beror på en förkylning.

Vi får väl se! Tror mensen kommer på fredag eller i helgen, så det visar sig väl. Synd att man inte kan behärska sig och bara vänta...

• Ellonbellon

Ni får gärna lägga in mig igen i listan... 31/10 Ellonbellon, 28 år, 1:a barnet, 17:e försöket

:)

• Ellonbellon

Bara en vecka kvar att vänta på att mensen inte ska komma....
    håller tummarna så hårt denna månad men vet inte varför det skulle bli annorlunda :(

• Ellonbellon
    SecretlyMe skrev 2014-10-23 14:37:46 följande:
    Känner med dig. Här är det 8 dagar kvar till bim. Hoppas för oss!
    Ja, 8 dagar för mig också egentligen, men det är ju typ en vecka... ;)
    Håller alla tummar jag har för oss :)
  • Ellonbellon
    SecretlyMe skrev 2014-10-23 15:04:53 följande:
    Haha, du tänker så ;) Hur lång lutealfas har du?
    Brukar ha 14 dagar, i alla fall de senaste gångerna. :) Har oregelbunden mens men gissar att lutealfasen är 14 dagar oavsett.
    Du då?
    NILE90 skrev 2014-10-23 15:08:24 följande:
    Ellonbellon skrev 2014-10-23 14:46:43 följande:
    Ja, 8 dagar för mig också egentligen, men det är ju typ en vecka... ;)
    Håller alla tummar jag har för oss :)
    Då är vi 4 st som har BIM den 31/10. Hoppas alla får ett fint plus! :) 

Åh, vad kul! Känner du något?

Svar på tråden BIM September 2014