• Alvolina

BIM September 2014

Gummsan skrev 2014-09-11 22:18:52 följande:
    Tror det är spök men kan inte sluta hoppas smile1.gif
    Jag håller tummarna för dig!
  • Alvolina
    Gummsan skrev 2014-09-12 08:19:05 följande:

Varför ska det vara så himla svårt att bli gravid för? :'(

Funderar allvarligt på att lägga av försöken nu. Det är för tröttsamt. Bestämma ist att skita i det och njuta av dom fina barnen jag har utan tankar på flera....

Känner samma! Det är så jävla jobbigt rent ut sagt. Vi gör allt rätt men det vill sig inte.

Vad säger de till er när du har varit i kontakt med gyn eller barnmorska?
  • Alvolina
    Det vackraste skrev 2014-09-12 17:04:44 följande:
    Menar du att det sitter för tätt ihop? För det är ett streck till där va? Ett g-test?

Hoppas det är ett pos! smile1.gif
    Ja det är ett graviditetstest. Men kan nog räkna det som negativt. Tror att strecken är för täta:/ det var rätt från början men sen började det vandra iväg.
  • Alvolina
    Det vackraste skrev 2014-09-12 18:09:43 följande:

Alvolina: Vilken dag efter äl är du? :)

På ÄL+9
  • Alvolina
    Gummsan skrev 2014-09-12 18:00:39 följande:
    Nej dom är så täta på nya TL!!! smile1.gif
    Älskar att du är positiv och ger mig hopp<3
  • Alvolina

Det är så svagt att det knappt syns. Men kan inte låta bli att hoppas! (Oredigerad bild)

• Alvolina
    Det vackraste skrev 2014-09-14 13:36:28 följande:

Hur många dagar efter äl? Syns ju ett svaagt streck. Hoppas hoppas!!

Tack snälla för att du tittade :) det kan ju vara BIM-3 eller 4. Börjar bli osäker. Men inte tidigare eller senare än det iaf.
  • Alvolina
    Det vackraste skrev 2014-09-14 14:31:31 följande:

Syns det tydligare när det torkat? Om du sparat det då ;) Man ska ju inte det men mina pos har alltid blivit tydligare när det torkat än de neg då. Har ni försökt länge? Hoppas för din skull!!

Ja det gör det, men som du säger så bör man ju inte spara:) nu har vi försökt i 13 månader. Ett mf i v.9 i januari. Så jag börjar bli lite desperat^^
  • Alvolina
    Peeernilla skrev 2014-09-14 15:14:55 följande:

Tjejer! Jag fattar ingenting nu. Hade bim i fredags och fortfarande ingen mens i sikte. I torsdags fick jag ett jäääätte svagt plus. Och då snackar vi jätte svagt. Testade imorse igen men då var det negativt. Testade även för äl igår av nån anledning och 2 lika starka test. Idag var äl testet nästan obefintligt så.. Är det ägglossning (igen?!) eller va tusan? Blir knäpp! Haha. Nån som varit med om nått liknande?

Ja jag har. Fick positivt ÄL-test, 10 dagar senare testade jag med gravtest (neg) och ett till ÄL-test av en ren slump (pos). 14 dagar senare efter det testet fick jag mens.
  • Alvolina

Här blir inget denna gång heller. Det är första gången jag känt något i brösten vilket jag faktiskt trodde var ett symtom. Men blir testet inte positivt är det inte mycket att göra åt. Nu testar jag inte mer och väntar på mensen istället. Det var då självaste att det ska vara så svårt. Det är konstigt hur misslyckad man kan känna sig.

• Alvolina

Är det bara jag som tycker att fertilitet borde vara lika självklart att få hjälp med som vilken annan kroppsdel eller funktion i kroppen som helst? Jag har inget emot att försöka några gånger/månader men när man uppenbart känner att något inte stämmer så borde man få veta vad. Inte behöva vänta över ett år eller hoppas att det löser sig av sig självt.

• Alvolina

Någon får gärna vara snäll och ta bort mig från BIM-listan. Idag kom mensen som jag trodde. Betyder att ÄL stämde och att vi prickade perfekt. Men det var inte vår tur den här gången heller. :(

Svar på tråden BIM September 2014