• FruA78

BIM September 2014

Tack pyret! Håller tummarna nu att allt går bra för dig denna gång <3

Önskar er alla en trevlig Valborg!

• FruA78

Jag är också inne och läser men känner inte heller att jag har nåt att tillföra just nu. Har 3 månader kvar av graviditetsförbudet, gjort 3 månader. Läkaren ändrade sig till 6 månader :( alltså i augusti. Har då gått 21 månader sen vi började försöka. Är skitjobbigt även om vi inte får försöka så har vi inte slutat att försöka skaffa barn mentalt. Dock har vi inplanerat dejter varje lördag tills augusti, vilket gör det lättare. Ser fram emot varje helg :)

Håller tummarna nu för er andra att ni plussar snart. Stor kram på er!

• FruA78

Behöver er hjälp nu. Tog ett graviditetstest i morse för jag mått illa två dagar nu i rad. Inom 10 minuter syntes svagt svagt men såg grått ut. Innan jag gick till jobbet i morse ca efter 35 min såg det ut så här. Är det någon som fått likadana torkstreck? Brukar aldrig få nåt om jag inte är gravid. Är livrädd nu att det tumören har kommit tillbaka. Vi har haft sex utan skydd men ej kommit i mig så risken är väldigt liten att det ska vara en graviditet.

• FruA78

Tack! Ja det såg ut att vara svagt grått innan men nu när det är torkat är det rosa. Har använt mig av dessa innan och jag har aldrig fått rosa torkstreck om jag inte har varit gravid. Men som du säger får avvakta och se om det blir starkare.

Låter som du har haft en intensiv dag. Bra att du kan tala med din mamma om det. Stor kram och ha det så bra i Sthlm.

Själv ska jag på tjejmiddag imorgon är ledig men jobbar på fredag.

• FruA78

Secretlyme: Jag verkar inte vara gravid iallafall. Har bim idag men testet blir inte starkare. Utan de är fortfarande svagt svagt och blir rosa torkstreck. Ska ta nya blodprover den 25 maj hoppas att det är under 5 då.

Hur går det själv? Vet att ni inte försöker aktivt nu. När var det ni ska flytta ihop? Kram på dig <3

• FruA78

Secretlyme: härligt att ni är sambos nu :) Låter som en bra ide att söka hjälp efter sommaren. Hoppas självklart att ni inte behöver det ;)

Måste ta blodprov för att mäta Hcg. Den senaste graviditeten var en mola (tumör) och den kan komma tillbaka och den utsöndrar hcg så då vet man inte om man är gravid eller om cancern är tillbaka. Helt sjukt att det kan bli cancer av ett embryo. Det blir fel vid befruktningen som gör att ägget antingen släpper in två spermier i ett ägg eller en spermier som har två DNA uppsättningar.

Svar på tråden BIM September 2014