• SRMmamma87

BIM September 2014

Här samlas vi som hoppas på plus i September!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 16:39
    De som vill kommer fortsätta i denna tråden även för BIM Oktober.

• Svar på tråden BIM September 2014
  • eagle87
    SRMmamma87 skrev 2015-08-31 14:18:55 följande:

Ringde tillbaka till gyn som håller i vår fertilitetsutredning. Skulle ringa tillbaka i September, så ringde tidigt (trodde jag). Från förra gången jag ringde fick jag infon att de som väntar på utredning bokas in beroende på när man kontaktade dem första gången. Men nu verkade det som om att de bokar in beroende på när man ringer. Fick rådet att ringa oftare, på eftermiddagar och kanske få tid i Oktober. Hela September var uppbokad. De gör tydligen bara scheman för en månad i taget, så kunde absolut inte boka in längre fram än så.... så jävla frustrerande. De har inte kunnat hålla vårdgarantin så försökte ringa patientrådgivaren, men de hade bara tider tisdag och torsdag mellan 10-12 så får ringa imorgon. Får se om de kan skicka oss någon annanstans. 

Hej hur gick de igår? Ringde du? Så ni har inte fått svar på era prover?
  • Lizzie09

Nu kom mensen som väntat, precis när vi kommit hem från semestern. Det positiva är iallafall att cykeln verkar fungera som normalt efter missfallet.
    Reklamerade förresten en stav från testlagret precis innan vi åkte då den tidigare gett ett väldigt starkt spökstreck, så nu när vi kommit hem hade jag fått 19 (!) nya teststickor på posten helt gratis. Det var inte dåligt tycker jag!

• SRMmamma87
    eagle87 skrev 2015-09-02 13:20:09 följande:
    Hej hur gick de igår? Ringde du? Så ni har inte fått svar på era prover?
    Först och främst, nej. Vi har inte fått svar på blodproverna. Dock fick vi svar att min mans spermier var "normala". 

Ringde patientrådgivningen igår som var förvånad över att jag skickats till dem då de inte hjälper till med detta. Hon kollade upp vem som skulle hjälpa och ringde tillbaka till mig. Sa att hon gav mitt namn och nummer till personen som skulle ringa idag. Än så länge inget samtal

Vi har inte fått träffa en läkare eller fått svar på testerna. 
  • SRMmamma87
    Lizzie09 skrev 2015-09-02 15:12:58 följande:

Nu kom mensen som väntat, precis när vi kommit hem från semestern. Det positiva är iallafall att cykeln verkar fungera som normalt efter missfallet.
    Reklamerade förresten en stav från testlagret precis innan vi åkte då den tidigare gett ett väldigt starkt spökstreck, så nu när vi kommit hem hade jag fått 19 (!) nya teststickor på posten helt gratis. Det var inte dåligt tycker jag!

Tråkigt med mens, men bra att du kan se något positivt med det. Hoppas ni lyckades slappna av lite på semestern. 
  • SRMmamma87
    Lizzie09 skrev 2015-09-02 15:12:58 följande:

nytt bim?
  • Lizzie09
    SRMmamma87 skrev 2015-09-02 16:00:15 följande:
    Tråkigt med mens, men bra att du kan se något positivt med det. Hoppas ni lyckades slappna av lite på semestern. 
    Ja det var tråkigt, men var rätt förberedd pga helgens negativa tester. Nu kommer vi ha fullt upp resten av månaden så alla tankar på bebisverkstad kommer (förhoppningsvis) ligga lite längre bak i huvudet. Börjar nytt jobb på måndag och så flyttar vi till hus i slutet på månaden, så vi kommer ha mycket att göra :) Semestern har varit jättebra och vi har verkligen kunnat slappa av och tagit det lugnt.
    Nytt BIM blir den 30/9!
    Hoppas ni får er hjälp snart, håller tummarna hårt för er <3
  • Lizzie09
    SRMmamma87 skrev 2015-09-02 16:00:15 följande:
    Ja det var tråkigt, men var rätt förberedd pga helgens negativa tester. Nu kommer vi ha fullt upp resten av månaden så alla tankar på bebisverkstad kommer (förhoppningsvis) ligga lite längre bak i huvudet. Börjar nytt jobb på måndag och så flyttar vi till hus i slutet på månaden, så vi kommer ha mycket att göra :) Semestern har varit jättebra och vi har verkligen kunnat slappa av och tagit det lugnt.
    Nytt BIM blir den 30/9!
    Hoppas ni får er hjälp snart, håller tummarna hårt för er <3
  • SRMmamma87

Ringde igen till gyn. Fick prata med någon som verkade ha lite bättre koll. Ingen notering hade gjorts i min journal om att jag ringt i flera dagar, så det gjordes nu. Ingen notering hade heller gjorts om att jag ville åberopa vårdgarantin, det gjordes också nu. Så nu får vi se. Känns som det kanske rör liiiiite på sig. 

Kommer få mens imorgon. Oranga flytningar och typsik svullen livmodertapp, så det blev inget denna månaden heller. Såklart. Tror verkligen vi behöver hjälp. Denna månaden hade vi hur mycket sex som helst, så det känns uppenbart att något är fel, för vi prickar in ÄL hela tiden. Hoppas vi får hjälp snart. 

Skulle ner på stan idag, men orkade inte. Den här processen tar så otroligt mycket kraft. Ska i allafall iväg till några tjejkompisar på tacokväll, så kanske hjälper humöret något.

• eagle87
    SRMmamma87 skrev 2015-09-04 16:28:59 följande:

Ringde igen till gyn. Fick prata med någon som verkade ha lite bättre koll. Ingen notering hade gjorts i min journal om att jag ringt i flera dagar, så det gjordes nu. Ingen notering hade heller gjorts om att jag ville åberopa vårdgarantin, det gjordes också nu. Så nu får vi se. Känns som det kanske rör liiiiite på sig. 

Kommer få mens imorgon. Oranga flytningar och typsik svullen livmodertapp, så det blev inget denna månaden heller. Såklart. Tror verkligen vi behöver hjälp. Denna månaden hade vi hur mycket sex som helst, så det känns uppenbart att något är fel, för vi prickar in ÄL hela tiden. Hoppas vi får hjälp snart. 

Skulle ner på stan idag, men orkade inte. Den här processen tar så otroligt mycket kraft. Ska i allafall iväg till några tjejkompisar på tacokväll, så kanske hjälper humöret något.

Hej. Hoppas du mår bättre..

Förstår hur du känner.. Vi har ju fått hjälp men de hitta ju inget fel. Jag har ju pco äggstockar men ändå egen regelbunden äl.

Jag har börjat med zonterapi. Mår bättre känner jag Av de.

Har också börjat med terapi jätte skönt O prata Av sej.

Har du alltid haft regelbunden mens? Har du spottings / mkt mensvärk? Övervikt? Röker? Dricker?
  • SRMmamma87
    eagle87 skrev 2015-09-06 00:15:36 följande:

Hej. Hoppas du mår bättre..

Förstår hur du känner.. Vi har ju fått hjälp men de hitta ju inget fel. Jag har ju pco äggstockar men ändå egen regelbunden äl.

Jag har börjat med zonterapi. Mår bättre känner jag Av de.

Har också börjat med terapi jätte skönt O prata Av sej.

Har du alltid haft regelbunden mens? Har du spottings / mkt mensvärk? Övervikt? Röker? Dricker?

Vad bra att du mår bättre. Jag mår ok. Inte den jobbigaste känslan jag haft iom mens under denna resa. Har ev ett nytt jobb på g, så kanske hjälper det lite. Men frustrerad är jag såklart.

Har alltid haft regelbunden mens, hade dock ingen med p-piller. Men fick den direkt när jag slutade och har varit stabil. Inga spottings och lätt-medium mensvärk. Både jag och min partner ligger inom normalvikt. Ingen av oss röker och vi dricker mkt måttligt.
Svar på tråden BIM September 2014