• PadimeP

Blev du en nolla??

Jag har rest i många år, sökt efter meningen med livet och hittat den. När jag ser tillbaka på mitt liv så har det inte alltid varit lätt men jag är stolt över mig själv och den personen jag har blivit idag. Jag är idag 30+ och har upplevt mer äventyr än vad många gör på en livstid.

NU TILL GREJEN!

Jag och min livs kärlek fann vägen tillbaka till varandra och nu är jag på hemmaplan igen. Jag är lycklig då jag har min bästa vän vid min sida men jag vill inte vara en nolla!!

Jag har ett otroligt behov av mental stimulans och mina ambitioner gör mig ibland galen. Jag vill bli något, vill inte traska runt i vården år efter år. Det gick bra när jag samtidigt hade ett hus i Indien och reste världen runt i månader åt gången, men väl tillbaka på hemmaplan, så USCH hatar jag det. Inte yrket i sig men jag hatar känslan av att inte åstadkomma något mer. 

Ska man finna sig i ekorrhjulet nu då och traska runt år efter år? Är det meningen att jag och min man ska skaffa ett barn och fortsätta jobba hårt för att få livet att gå runt? Köpa bil, hus och båt på avbetalning? Sommarstuga och 5 veckors semester på sommaren. Ska jag storhandla på Ullared också?

Känner inte ni er som nollor när ni inser vad det blivit av er? Är det bara jag som hatar det. Nu kommer jag göra något åt situationen och tar mig tillbaka till universitetet MEN hur tänker ni??

Är det tabu att tycka synd om den unga tjejen på kassan på Ica? Eller alla bidragstagare, alla mammor med tre barn och tre olika pappor. Jag säger inte att jag är bättre än andra då jag själv känner mig som en nolla MEN HUR TÄNKER NI?? 

• Svar på tråden Blev du en nolla??
  • Anonym (..)

Är begreppet nolla bara prestationsbaserat?

• Butterscotch
    PadimeP skrev 2014-08-07 07:29:01 följande:

Vart gömmer sig de extrema jävlarna som förändrar världen?

De som faktiskt förändrar världen är nog ytterst få, så man kan få leta länge
  • PadimeP
    jvs skrev 2014-08-07 06:57:30 följande:

Du säger att du är lycklig men det låter inte så. Självklart måste du hitta det som gör ditt liv komplett. Det är möjligt att det går att kombinera med att handla på Ullared.

Hehe mm jag förstår att det framstår som det, tror att jag smått överarbetat mig själv till en existensiell svacka den här sommaren. Ullared är en metafor ;)
  • PadimeP
    Anonym (Snart 30) skrev 2014-08-07 07:19:02 följande:

Jag har haft diverse upplevelser i mitt liv, både bra och sämre. Nu har jag pluggat i nästan 5 år och är redigt trött på det. Ser fram emot "ekorrhjulet", att få spendera helgerna med sambo och son utan att ha en massa arbeten, kunna ta semester och HA RÅD att resa. Har pluggat till ett yrke jag trivs i så det känns skönt att få slappna av och bara leva ett vanligt svenssonliv. Alla har inte det målet. En nolla är man om man inte lever det liv man vill, oavsett vad det innebär.

Det jag menade är just dessa människor som lever det liv de egentligen inte är nöjda med. De som sänker sina ambitioner år efter år.
  • PadimeP
    Nyfiken gul skrev 2014-08-07 07:28:24 följande:

nej jag är inte en nolla för jag gör något åt det liv jag har och känner mig nyttig och behövd. 

Jag lägger ner tid och engagemang politiskt och gör skillnad där. Jag är engagerad inom kyrkan på olika nivåer, sitter i kyrkofullmäktige och får igenom en hel del beslut som gynnar folk där jag bor. Jag nyttjar min sångröst på olika sätt och får stå framför många människor och sjunga och göra det jag älskar. 

Engagemanget inom kyrkan har gjort att jag omvärderat vissa saker i mitt liv och jag tänker fullfölja en utbildning till Diakon. 

Jag har ett jobb som jag anser är värdefullt och som ger mig något tillbaka. 

Jag har en utmaning i att jag lever med en bonusfamilj - OCH biologiska barn.  Det gör att varje dag ser olika ut.  Barn kommer och går och jag ser dom växa upp och får vara en del av uppväxten och deras uppfostran. 

jag lever i hus och vi har det bra ekonomiskt så vi kan resa, ha motorcyklar och göra det som faller oss in. 

Nej jag är inte en nolla.  

• PadimeP
    Anonym (..) skrev 2014-08-07 07:31:56 följande:

Är begreppet nolla bara prestationsbaserat?

Absolut inte.
  • Anonym (tugypkl)

*skrattar* Sommarlovet är snart slut så då får du din 'mentala stimulans' TS

Ang meningen med livet. Efter att ha drabbats av depression och panikångest som tvingade mig att tänka efter ordentligt på vad jag vill ha ut av livet, så meningen med livet för mig att jobba mindre och vara mer med de jag älskar och göra mer av sådant jag tycker om. Det innebär att jag får skära ner på onödigheter för att ha råd.
    Jag känner mig absolut inte som en nolla, jag känner mig som en vinnare

DU däremot lever ett liv som skulle få MIG att känna mig som en nolla. Att ständigt behöva ha nytt omkring mig, inte rota mig utan flacka runt, som om jag vore rädd för att stanna till och fundera över mig, vem jag är osv.

• PadimeP
    Butterscotch skrev 2014-08-07 07:32:31 följande:

De som faktiskt förändrar världen är nog ytterst få, så man kan få leta länge

Se då Nolla som de människor som lever dag ut och in utan några större ambitioner och djup.

Jag vet att det är smått naivt av mig att fortfarande drömma om världsfred MEN jag kan inte acceptera att vissa människor inte ens tänker. Även om jag förstår hela ignoransens symbios så driver det mig till nästan en social fobi.
  • PadimeP
    Anonym (tugypkl) skrev 2014-08-07 07:49:04 följande:

*skrattar* Sommarlovet är snart slut så då får du din 'mentala stimulans' TS

Ang meningen med livet. Efter att ha drabbats av depression och panikångest som tvingade mig att tänka efter ordentligt på vad jag vill ha ut av livet, så meningen med livet för mig att jobba mindre och vara mer med de jag älskar och göra mer av sådant jag tycker om. Det innebär att jag får skära ner på onödigheter för att ha råd.

DU däremot lever ett liv som skulle få MIG att känna mig som en nolla. Att ständigt behöva ha nytt omkring mig, inte rota mig utan flacka runt, som om jag vore rädd för att stanna till och fundera över mig, vem jag är osv.[/

Kul att jag roar dig. Det kringflackande livet var en del av min process till att böi den männoslam

[quote=73749065][quote-nick]Anonym (tugypkl) skrev 2014-08-07 07:49:04 följande:[/quote-nick]*skrattar* Sommarlovet är snart slut så då får du din 'mentala stimulans' TS

DU däremot lever ett liv som skulle få MIG att känna mig som en nolla. Att ständigt behöva ha nytt omkring mig, inte rota mig utan flacka runt, som om jag vore rädd för att stanna till och fundera över mig, vem jag är osv.

Kul att jag roar dig, bjuder gärna på den. Trådstartens syfte var att väcka känslor och i och med din smått ironiska defensiva hållning så "mission completed"

I övrigt så håller jag med dig ;). Det kringflackande livet har bara ett syfte, något inre behov av att finna sig själv. Levde inte riktigt så rotlöst men vi kan skippa min livshistoria.
  • Virriga Vera
    PadimeP skrev 2014-08-07 07:49:51 följande:
    Se då Nolla som de människor som lever dag ut och in utan några större ambitioner och djup.

Jag vet att det är smått naivt av mig att fortfarande drömma om världsfred MEN jag kan inte acceptera att vissa människor inte ens tänker. Även om jag förstår hela ignoransens symbios så driver det mig till nästan en social fobi.
    Men är det du som skall bestämma vilka ambitioner som räknas och vilka som inte räknas? Ditt liv och dina ambitioner är inte ett facit på hur andra vill eller skall leva sitt liv. Alla människor gör vad de kan för att förändra världen, jag hoppas och tror att jag gjort en insats genom att uppfostra mina barn till vad de är idag och att de i sin tur fostrar sina barn till empatiska, goda människor som lär sig människors lika värde och att dela med sig. Jag har försökt lära dem "passing forward".

Om det är att vara en nolla, så får jag väll vara en nolla. Jag känner mig inte som en nolla.
Svar på tråden Blev du en nolla??