• Anonym (fundersam)

fick sexleksak i present av pojkvän

Hej! 
    Detta låter nog hur töntigt som helst men nu i veckan fyllde jag år, vilket är en väldigt stor grejj för mig, jag tycker alltid att födelsedagar ska firas ordentligt och att man ska ge varandra personliga presenter.

Det jag fick av min sambo sen 1 år tillbaks var en vibrator..
    Hur ska jag tolka detta? Jag skrattade bort det men ärligt talat känns det som en usel present, är det verkligen något att ge i födelsedagspresent?

Det jag vill få ut av att skriva här är att veta om jag överreagerar, jag tycker helt enkelt att det känns väldigt opersonligt och jag undrar om det kan reflektera vad han egentligen känner för mig?.. annars skulle man väl ge något mer .. romantiskt?

Vad säger ni, skulle ni kunna ge er partner något sådant i födelsedagspresent??

• Svar på tråden fick sexleksak i present av pojkvän
  • Anonym (lol)

Jag skulle nog bli glad eftersom att hen vill att jag ska ha tillfredsställning till alla mina behov även när hen är inte där

• Frontline

Har gett frugan en massagestav i födelsedagspresent och du kan inte ana så välanvänd den är...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Anonym (hmm)

Ja jag tycker att du överreagerar.
    Opersonligt? Nej
    Vad skulle det reflektera egentligen?
    Att han kanske vill krydda till ert sexliv kanske?

• s0me1ne

Gav min sambo en vibrator en gång. Hon gillade den, gav henne mer stimulans. Svårt att bli mer personligt än en sexleksak, den är ju bara för dig. Inte så att du går runt och visar den eller delar den med dina kompisar som många andra presenter. 

• Hamburgartjuven

En bra present... Mycket bättre än smycke, kläder och annat opersonligt skit som vemsomhelst kan köpa till dig. Vem skulle kunna ge dig denna gåva annars? Din farfar?

• HannaS86

Nja... Nej jag hade nog inte blivit så glad. Det känns som att han kan ha frågat kompisar eller googlat och folk har tyckt att "ja men en sexleksak för tjejer är ju en superbra present, det visar att du bryr dig om att hon har det skönt" eller nåt sånt.

Jag tycker att om man vill köpa en sexleksak så är det väl roligare och mer givande och större chans att det blir ett kul/bra köp om man köper leksaken ihop och diskuterar vad man vill ha. Det känns inte som något man ger i födelsedagspresent utan ett mer "vardagligt" inköp.

Men, om man ändå ger det i födelsedagspresent så tycker jag att man ska ge det ihop med något annat som är mer personligt och genomtänkt. Det behöver inte vara en massa dyra presenter utöver den såklart men iaf så att sexleksaken inte är den enda.

• HannaS86
    HannaS86 skrev 2014-08-07 23:02:40 följande:

Nja... Nej jag hade nog inte blivit så glad. Det känns som att han kan ha frågat kompisar eller googlat och folk har tyckt att "ja men en sexleksak för tjejer är ju en superbra present, det visar att du bryr dig om att hon har det skönt" eller nåt sånt.

Jag tycker att om man vill köpa en sexleksak så är det väl roligare och mer givande och större chans att det blir ett kul/bra köp om man köper leksaken ihop och diskuterar vad man vill ha. Det känns inte som något man ger i födelsedagspresent utan ett mer "vardagligt" inköp.

Men, om man ändå ger det i födelsedagspresent så tycker jag att man ska ge det ihop med något annat som är mer personligt och genomtänkt. Det behöver inte vara en massa dyra presenter utöver den såklart men iaf så att sexleksaken inte är den enda.

Missade att läsa vad andra svarat innan jag läste mitt svar. Får nog tillägga att jag aldrig använder sexleksaker ihop med någon partner och det påverkar att jag inte hade uppskattat presenten. Leksak till enbart mig att använda själv hade jag velat vara med och bestämma men det hade känts konstigt om jag fick det, jag väljer alltid att ha sex med en partner framför onani om jag har möjlighet att välja så där faller också att jag skulle vilja få en sexleksak.
  • Anonym (Jess)

Hade blivit glad, äntligen en användbar present! Men så har jag flera sexleksaker och det är alltid jag som köper dem så det hade varit en fin omväxling om min sambo gjorde det.

• olof1

Nja inget ja skulle ge min flickvän! Möjligen kk ,om ja skulle resa bort eller jobbade långt bort ett tag!

• Anonym (Mannen 33 år)

Har också köpt en massagestav till min sambo. Dock inte som födelsedagspresent utan tror hon fick den på alla hjärtans dag om jag inte minns fel. Dock har det inte blivit så välanvänd som jag hoppats (vad jag vet) men jag tror inte hon tog illa upp.

Svar på tråden fick sexleksak i present av pojkvän