• Anonym (fundersam)

fick sexleksak i present av pojkvän

Hej! 
    Detta låter nog hur töntigt som helst men nu i veckan fyllde jag år, vilket är en väldigt stor grejj för mig, jag tycker alltid att födelsedagar ska firas ordentligt och att man ska ge varandra personliga presenter.

Det jag fick av min sambo sen 1 år tillbaks var en vibrator..
    Hur ska jag tolka detta? Jag skrattade bort det men ärligt talat känns det som en usel present, är det verkligen något att ge i födelsedagspresent?

Det jag vill få ut av att skriva här är att veta om jag överreagerar, jag tycker helt enkelt att det känns väldigt opersonligt och jag undrar om det kan reflektera vad han egentligen känner för mig?.. annars skulle man väl ge något mer .. romantiskt?

Vad säger ni, skulle ni kunna ge er partner något sådant i födelsedagspresent??

• Svar på tråden fick sexleksak i present av pojkvän
  • Anders 386
    jamenvafan skrev 2014-08-08 10:36:18 följande:
    Jag trodde din teori var att människor inte kan se saker från något annat perspektiv än ditt egna...
    Man försöker se ur sin partners perspektiv, men det lyckas inte alltid så bra eftersom vi gör misstaget att tro att partnern tänker som man själv..  Det är det jag försöker förklara.. 
  • Anonym (erfarenhet)
    Anders 386 skrev 2014-08-08 10:48:52 följande:
    Man försöker se ur sin partners perspektiv, men det lyckas inte alltid så bra eftersom vi gör misstaget att tro att partnern tänker som man själv..  Det är det jag försöker förklara.. 

Jag fattar precis vad du menar och håller med dig, kanske är det för att jag varit med ett tag.
    Gjort dom här misstagen och tolkat utifrån mig själv och inte kommunicerat vad jag själv uppskattar.

Så till ts fråga, jag hade gärna fått en skön kvalitetsvibrator i födelsedagspresent, men inte bara.
    Jag kan förstå att du känner att han inte lagt ner sin själ i att ta reda på vad just du vill ha.
    Å, andra sidan är inte sånt mäns starkaste gren generellt, dom är inte lika lyhörda för sånt som män.
    Det kräver att du är desto tydligare med vad du vill ha och hur du vill bli uppskattad.
    För annars är risken stor att du inte får det som du vill ha det,

Det har gjorts studier som visar att en manlig hjärna hamnar i autismspektrat.
    Tänk på vad det innebär i sociala relationer.

När jag fyllde 30 fick jag en burk ravioli att värma själv till födelsedagsmiddagen och ett plasthalsband.
    Jag hade fått frågan vad jag ville ha och sagt överraska mig.
    Idag kan jag garva åt det, men då var det så lagom kul.
    Men jag lärde mig något där och då.
    Idag är jag tydlig när något är viktigt för mig.
  • Anonym (erfarenhet)

lika lyhörda som kvinnor ska det vara förstås

• Kolibri12
    Anonym (fundersam) skrev 2014-08-07 22:32:18 följande:

Hej! 
    Detta låter nog hur töntigt som helst men nu i veckan fyllde jag år, vilket är en väldigt stor grejj för mig, jag tycker alltid att födelsedagar ska firas ordentligt och att man ska ge varandra personliga presenter.

Det jag fick av min sambo sen 1 år tillbaks var en vibrator..
    Hur ska jag tolka detta? Jag skrattade bort det men ärligt talat känns det som en usel present, är det verkligen något att ge i födelsedagspresent?

Det jag vill få ut av att skriva här är att veta om jag överreagerar, jag tycker helt enkelt att det känns väldigt opersonligt och jag undrar om det kan reflektera vad han egentligen känner för mig?.. annars skulle man väl ge något mer .. romantiskt?

Vad säger ni, skulle ni kunna ge er partner något sådant i födelsedagspresent??

Huruvida en vibrator kan anses personlig och en bra present finns det inget generellt svar på. Det beror dels på givarens avsikter och dels hur mottagaren uppfattar gåvan. Uppenbarligen var det inte en bra present för dig, inget konstigt med det. Jag däremot hade uppskattat en sådan gåva från en partner jag har en bra relation med och jag hade uppfattat den som personlig.
  • Anders 386

Min erfarenhet är också att "presenter" är väldigt viktigt för kvinnor som ett tecken på uppskattning. Det är nog ingen tillfällighet att det oftast är kvinnan som sköter presentinköpen både till sin egen släkt och till mannens släktingar. Många män fattar inte det där med presenter och har väldigt svårt att engagera sig. Så är det för mig iaf. 

Eller är det bara hos oss det blivit så bara för att jag langat över ansvaret på min fru?? 

• jamenvafan
    Anders 386 skrev 2014-08-08 10:48:52 följande:

Det var ju det jag sa? De kan inte se att människor tänker olika dvs ur olika perspektiv.
  • Aaliyah

En vibrator kan ju ge mycket glädje och njutning, som ts pojkvän uppenbarligen unnar henne. Och det är väl inte så dåligt?

I can only please one person per day. Today's not your day and tomorrow doesn't look good either
  • MS
    Anonym (erfarenhet) skrev 2014-08-08 10:57:37 följande:

Jag fattar precis vad du menar och håller med dig, kanske är det för att jag varit med ett tag.

Gjort dom här misstagen och tolkat utifrån mig själv och inte kommunicerat vad jag själv uppskattar.

Så till ts fråga, jag hade gärna fått en skön kvalitetsvibrator i födelsedagspresent, men inte bara.

Jag kan förstå att du känner att han inte lagt ner sin själ i att ta reda på vad just du vill ha.

Å, andra sidan är inte sånt mäns starkaste gren generellt, dom är inte lika lyhörda för sånt som män.

Det kräver att du är desto tydligare med vad du vill ha och hur du vill bli uppskattad.

För annars är risken stor att du inte får det som du vill ha det,

När jag fyllde 30 fick jag en burk ravioli att värma själv till födelsedagsmiddagen och ett plasthalsband.

Jag hade fått frågan vad jag ville ha och sagt överraska mig.

Idag kan jag garva åt det, men då var det så lagom kul.

Men jag lärde mig något där och då.

Idag är jag tydlig när något är viktigt för mig.

Klockrent! Insikt kommer med erfarenhet. Livserfarenhet är ovärderligt.

(Kan inte sluta skratta åt raviolin.... men vilken fantastisk person som gav den åt dig! )
  • Anonym (Hetro som upptäckt röven)

Trådstartaren missuppfattar totalt

Jag vill inget annat än att knulla min dam och skänka många o långa orgasmer.

Offta har kvinnor svårare att komma vaginalt men samtidigt har ni tjejer egenskapen att kunna få många orgasmer vilket ska utntyyjas.

Vi killar brukar tyvärr så stå för grovjobbet och styra för mycket då ni inte gör det. Därför kan leksaker hjälpa oss att hämta andan o ladda om medan vi leker med leksak på er. Det finns orättvist mycket fantastiska leksaker för er tjejer och dom ska ni lära er använda. Min dam får gärna onanera för mej i smyg men än hellre vill jag att hon visat kåthet och själv knullar sig med dildon medan jag tittar vilket är helskönt att se o lära sig av.

Tänk om här tjejer och våga ta intiativ, onanera, avnända leksaker, klä er porrigt, rollbyta och en fantastisk pressent till han är om du tar din dildo i hans röv o hittar p-punkten på han vilket är himmelskt och inget med bögigt. Glöm inte dit anus heller.

• misil

Din pojkvän kanske ser sex mer som något roligt och lekfullt än vad du gör.

• Anonym (Milfhunter.)

Innan du tar illa upp så tycker jag att du sak pröva den i din ensamhet, fick du glidmedel till oxå?

• Miliam

Tror du inte att det är för att ger er mer roligt tillsammans?

Skulle jag ge min fru något liknande, skulle jag kanske även tillägga att den ska vara för att liva upp samlivet lite.

• Anonym (J)

Dålig present , efter 1 år borde han känna dig och veta om du önskar dig en dildo eller ej.

Man ska ge en present till någon som gör en glad tycker jag.

Nej , jag skulle inte ge min partner en dildo eftersom han vill inte ha någon .

Jag vill inte heller ha någon dildo , så jag skulle bli besviken om jag fick en.

Men det har ingenting att göra med att det är en sexleksak utan vad som helst man inte vill ha är en dålig present.

Det skulle lika kunna vara sminkprodukter till någon som inte sminkar sig , kokbok om kött till en vegetarian...

Men det är en jättebra present till någon som önskar sig en dildo.

• Anonym (Pe)
    Anonym (erfarenhet) skrev 2014-08-08 10:57:37 följande:

Kanske lite utanför diskussionen men det är just det här jag undrar. Min nya kille är väldigt märkligt i vissa situationer medans han i andra förstår.. vilket har lett till att jag läst på mkt om autism då jag undrat "vad det är med honom" sedan i andra sammanhang tänkt bort det och sett att " han följer normen".

Ibland gör han så konstiga saker .. han verkar inte förstå att sådär gör man inte eller det där sårar den andra.

Vi har redan efter kort tid hamnat i många konflikter och jag vet ärligt talat inte om det kommer hålla.

Om han gick ut med tex en diagnos eller förklarade att han hade svårt för det och det så hade jag kanske varit mer "förlåtande" då jag förstår varför men nu kör han på som det vore normalt och jag går runt och är arg ofta ...

Just när jag tänkt mysa och äntligen känna lite kärlek ska ha göra ngt som förstör...

Det sårande för dig TS är kanske att han inte känt in om du skulle uppskatta en sådan present.
  • Miliam
    Anonym (Pe) skrev 2017-03-03 11:14:27 följande:

Kanske lite utanför diskussionen men det är just det här jag undrar. Min nya kille är väldigt märkligt i vissa situationer medans han i andra förstår.. vilket har lett till att jag läst på mkt om autism då jag undrat "vad det är med honom" sedan i andra sammanhang tänkt bort det och sett att " han följer normen".

Ibland gör han så konstiga saker .. han verkar inte förstå att sådär gör man inte eller det där sårar den andra.

Vi har redan efter kort tid hamnat i många konflikter och jag vet ärligt talat inte om det kommer hålla.

Om han gick ut med tex en diagnos eller förklarade att han hade svårt för det och det så hade jag kanske varit mer "förlåtande" då jag förstår varför men nu kör han på som det vore normalt och jag går runt och är arg ofta ...

Just när jag tänkt mysa och äntligen känna lite kärlek ska ha göra ngt som förstör...

Det sårande för dig TS är kanske att han inte känt in om du skulle uppskatta en sådan present.

Kanske han skulle ha lagt dit en fin ring eller resa någon trevlig hotelvistelse. Tror inte det finns något ont i hans tankar. Vanligtvis tror jag väll att män menar väll även när det blir fel.

Kanske du ska prata med han, konstruktivt och lungt.
Svar på tråden fick sexleksak i present av pojkvän