• Anonym (Tatooooo)

Svårare att få jobb med tatueringar?

Hej alla! Jag vill ha en tatuering på underarmen - MEN - Jag är om ett par år färdigutbildad socionom och undrar om detta kan påverka mina chanser till arbete? Vill gärna höra er erfarenhet kring detta!! 

• Svar på tråden Svårare att få jobb med tatueringar?
  • Anonym (Wildrat)

Ha långärmat på dig på intervjun så kan ingen säga nåt om det.

• Anonym (Dr)
    Anonym (Tatooooo) skrev 2014-08-08 09:03:19 följande:

Hej alla! Jag vill ha en tatuering på underarmen - MEN - Jag är om ett par år färdigutbildad socionom och undrar om detta kan påverka mina chanser till arbete? Vill gärna höra er erfarenhet kring detta!! 

Inga problem i dagens samhälle.
    Har och har haft flertalet höga chefstjänster. Aldrig någon som sagt något om mina tatueringar. Dock ser jag till att bära långärmad skjorta vid viktiga möten med äldre personer.
  • Ogago

Mina tankar är nog snarare att det inte skulle förbättra ens chanser (annat än i undantagsfall). Skulle det göra skillnad skulle det nog bli till det sämre, är jag rädd.

Det är nog inget man ska exponera vid en intervju, särskilt inte om den dominerar.

• Anonym (M)
    Anonym (Tatooooo) skrev 2014-08-08 09:03:19 följande:

Om du funderar i de banorna att en tatuering kan vara negativ för dig i din framtida yrkesutövning så fattar jag inte vad du ska med den till!! Det är tjatigt med tatueringar och man ser dem överallt. Ser du ofta snygga tatueringar? Inte jag.
  • Hjortron

Det beror väl delvis på vad tatueringen föreställer och delvis på vad det är för typ av tjänst och arbetsgivare. Jag har en "ofarlig" men halvstor tatuering på ena överarmen, men tycker ändå att det är och har varit jobbigt att ha den synlig i olika jobbsammanhang som pedagog. Det blir också tjatigt att behöva förklara den eller behöva känna av folks fördomar, så i 9 fall av 10 har jag den dold.