• Anonym (rädd)

    Trycka bak benen?

    Såg precis en video där en kvinna ligger och krystar i gynställning och två personer håller under hennes knän och trycker bak benen mot axlarna. Vad är syftet med att göra så?

  • Svar på tråden Trycka bak benen?
  • Anonym (.)

    För att ge mer kraft. Det är lättare att ta i om man har något att trycka mot.

  • Anonym (rädd)
    Krusmatta skrev 2014-08-08 09:48:14 följande:

    Är det något som skrämmer dig? Tänkte eftersom tråden ligger under förlossningsrädsla.


    Ja jag skulle få panik av att ligga så med någon som håller i benen.
  • Mamori

    På mig drog de isär benen istället, två stycken. Grymt jobbigt, gjorde nästan ondare än själva förlossningen. Sade till flera ggr att jag inte var så vig men de slutade inte. Kommer vara väldigt tydlig nästa gång att jag vill undvika detta.

  • Anonym (rädd)
    Mamori skrev 2014-08-08 10:28:40 följande:

    På mig drog de isär benen istället, två stycken. Grymt jobbigt, gjorde nästan ondare än själva förlossningen. Sade till flera ggr att jag inte var så vig men de slutade inte. Kommer vara väldigt tydlig nästa gång att jag vill undvika detta.


    Fyfan. Tack för att du delar med dig. Jag har skrivit in detta i mitt förlossningsbrev nu. Men seriöst gör det verkligen skillnad för bäckenet att man pressar isär benen med våld. Det låter orimligt. Alltså jag fattar ju att man inte ska ligga och knipa ihop men inte hur det kan bli mer utrymme genom att man pressar isär. Kan nästan tänka mig att man får mer skador i underlivet genom att göra så.
  • Mamori

    Ja jag fattar inte heller, tror inte att det hjälpte. Jag har liksom inte ens trångt bäcken och själva utdrivningsfasen tog under 15 min vilket väl ändå är snabbt för en förstföderska? Har verkligen ingen aning om varför de gjorde så. Stod liksom en på varje sida och slet tills benen började skaka. Bra att du skrivit in i brevet, ska jag göra nästa gång också.

  • Anonym (bitter)
    Anonym (rädd) skrev 2014-08-08 10:39:52 följande:
    Fyfan. Tack för att du delar med dig. Jag har skrivit in detta i mitt förlossningsbrev nu. Men seriöst gör det verkligen skillnad för bäckenet att man pressar isär benen med våld. Det låter orimligt. Alltså jag fattar ju att man inte ska ligga och knipa ihop men inte hur det kan bli mer utrymme genom att man pressar isär. Kan nästan tänka mig att man får mer skador i underlivet genom att göra så.
    Och du tror att dom läser ditt förlossningsbrev?

    Satsa inte pengar på det, säger jag bara.
  • Anonym (rädd)
    Anonym (bitter) skrev 2014-08-08 11:01:07 följande:
    Och du tror att dom läser ditt förlossningsbrev?

    Satsa inte pengar på det, säger jag bara.
    Nej jag är medveten om att det är stor risk att de inte gör det men det ska stå där ändå.
  • Anonym (Wildrat)

    De som tog emot mig läste mitt förlossningsbrev. Eller brev och brev, hade skrivit upp några grejer jag tänkt ha i brevet men hann aldrig skriva det. Gick bra ändå.

    Att de tar tag i benen och hjälper till är när det anses behövas, det är inget som görs varje gång.

  • Anonym (rädd)
    Mamori skrev 2014-08-08 10:58:04 följande:

    Ja jag fattar inte heller, tror inte att det hjälpte. Jag har liksom inte ens trångt bäcken och själva utdrivningsfasen tog under 15 min vilket väl ändå är snabbt för en förstföderska? Har verkligen ingen aning om varför de gjorde så. Stod liksom en på varje sida och slet tills benen började skaka. Bra att du skrivit in i brevet, ska jag göra nästa gång också.


    Men var det ingen som reagerade när du sa ifrån? Överväger mer och mer att föda hemma, ensam.
Svar på tråden Trycka bak benen?