• Kimsan82

Utredning Hösten 2014, följas åt?

Hej

Jaha så har kallelsen till RMC kommit.. 2 september är  det dags..
    Under sommaren har vi båda lämnat prover men nu känns det helt plötsligt så verkligt!! Tusen tankar snurrar.
    Vi har försökt ca 1,5 år men kört utan skydd i nästan 2 år

Finns det någon som liksom vi är i startgroparna och vill följas åt genom detta nya och lite skrämmande.

• Svar på tråden Utredning Hösten 2014, följas åt?
  • Decibel84
    Pusheen skrev 2014-12-30 11:52:10 följande:
    Men näe så trist :( Bara att ta nya tag om så är fallet, du är inte ensam.. Kram

monn: okej.. Det kanske kan vara olika? Vi är ju redan utredda och har svar på allt. Segt i vilket fall att vänta :(
    jo..har iaf uppföljning på vår utredning om typ två veckor
  • monn

Kan ju vara så. Har ni inte fått remissbekräftelse än? Där de ger besked på väntetiden?

Pusheen skrev 2014-12-30 11:52:10 följande:

Men näe så trist :( Bara att ta nya tag om så är fallet, du är inte ensam.. Kram

monn: okej.. Det kanske kan vara olika? Vi är ju redan utredda och har svar på allt. Segt i vilket fall att vänta :(

• LaDivina

Min man har sökt ett par nya jobb o ska på intervju i januari, och vi vet inte riktigt hur pass ärlig man ska vara? Hade Ni sagt som det är, att vi ju planerar att skaffa barn o att han då kommer behöva vara ledig x antal gånger i samband med utredning? :-/

• Decibel84
    LaDivina skrev 2014-12-30 14:09:15 följande:

Min man har sökt ett par nya jobb o ska på intervju i januari, och vi vet inte riktigt hur pass ärlig man ska vara? Hade Ni sagt som det är, att vi ju planerar att skaffa barn o att han då kommer behöva vara ledig x antal gånger i samband med utredning? :-/

Nej
    Jag har inte sagt något till nån på mitt jobb om min utredning
    Sen får jag gå på läkarbesök på arbetstid så då anser jag att det har dom inget med att göra varför jag går.
    Detta är så privat för mig så jag vill inte dela med mig. Om jag däremot blir tvungen att gå på flera besök, kanske varje vecka så blir man nog tvungen att berätta.

• LaDivina
    Decibel84 skrev 2014-12-30 14:14:12 följande:
    Nej
    Jag har inte sagt något till nån på mitt jobb om min utredning
    Sen får jag gå på läkarbesök på arbetstid så då anser jag att det har dom inget med att göra varför jag går.
    Detta är så privat för mig så jag vill inte dela med mig. Om jag däremot blir tvungen att gå på flera besök, kanske varje vecka så blir man nog tvungen att berätta.

Visst är det privat, håller helt och fullt med dig! Kanske inte är så populärt att börja ett nytt jobb med att gå på många läkarbesök, tänker jag? :-/

Vi har ju förvisso bara ett inbokat, dvs. det första, vi vet ju inte om det blir fler, men det blir det ju troligtvis.

Och vi vill inte "skjuta upp" utredningen pga ett nytt jobb. Tiden går ju, man är inte jätteung längre..
  • Decibel84
    LaDivina skrev 2014-12-30 14:26:11 följande:
    Visst är det privat, håller helt och fullt med dig! Kanske inte är så populärt att börja ett nytt jobb med att gå på många läkarbesök, tänker jag? :-/

Vi har ju förvisso bara ett inbokat, dvs. det första, vi vet ju inte om det blir fler, men det blir det ju troligtvis.

Och vi vill inte "skjuta upp" utredningen pga ett nytt jobb. Tiden går ju, man är inte jätteung längre..
    nja jag skulle gå oavsett nytt jobb, kanske kan be om en tid som är tidigt eller sent så inte jobbbet drabbas så mycket?

jag har varit borta från jobbet engång pga utredning, andra gången sjukskrev jag mig..ska nu bara borta igen i jan
  • Pusheen
    monn skrev 2014-12-30 13:07:17 följande:

Kan ju vara så. Har ni inte fått remissbekräftelse än? Där de ger besked på väntetiden?

Jag hittade lappen nu och där står det att de fått min remiss och återkomer med tid och att det beräknas bli om tre månader. Seeegt!! De borde ju kunna ge en tid kan man ju tycka! Ja ja.. :)
  • Blåblomman

Jag har varit borta vid fyra tillfällen från jobbet. Har rätt till läkarbesök men har ändå varit rak med min chef om vad det handlar om. Även om det är privat tycker jag det är fel att det ska hymlas om såna här saker. Har i alla fall en förstående chef så det har aldrig varit något problem.

• Emelie92

Vi skulle börjat med första pergotime-kuren denna månaden, men de hade inte inne tabletterna på våra tre närmsta apotek :( är det vanligt att de är svåra att få tag på? Jättetråkigt att vänta...

• Jennni

Här känns det inte som om jag gör något annat än att vänta... Ringde idag till Kvinnohälsan, då vi fortfarande inte fått veta provsvaret eller hur vi ska gå vidare efter sambons andra spermaprov som lämnades 21/11.

Känns väl inte helt okej att vänta såpass länge på just ett provsvar. Men under veckan så skulle dom höra av sig med ett resultat, efter att de då kontaktat Karolinska för att se vad som händer med provet.

Så nu hoppas vi på att det går framåt! :)

Svar på tråden Utredning Hösten 2014, följas åt?