• Anonym (liv)

Vad har du för fördomar om barnfria?

Som barnfri så stöter man ibland på riktigt underliga fördomar.

Vad har du för fördomar? 

• Svar på tråden Vad har du för fördomar om barnfria?
  • Tecum

Vilka fördomar tänker du på? Min syn på barnfria är att antingen kan de inte få barn eller så vill de inte. Därför brukar jag aldrig kommentera det vis samtal, det får de isf själva ta upp.

Om de inte vill ha barn så är det helt ok och jag är lite avundsjuk för de slipper många bekymmer. Jag ser inte dem som sämre människor om det är vad du menar.

• Anonym (liv)

Bla annat fördomar om att min fritid inte skulle vara lika viktig som en förälders fritid. 

Att jag som barnfri inte ska klaga, för de med barn har det alltid besvärligare. 

Att man är omogen om man inte vill skaffa barn. osv...

• styggavargen

min fördom av barnfria är att de också har fördomar

• missan75

Inga. Jag var barnfri tills jag var nästan 30, och inte blev jag en bättre människa för att jag fick barn direkt.

Har mer fördomar mot de med många barn.

• dfuoih
    missan75 skrev 2014-08-09 15:16:11 följande:

Har mer fördomar mot de med många barn.

Vad har du för fördomar mot de med många barn?

On topic: Mina fördomar mot barnlösa är väl att de inte vet vad de går miste om och att de kommer att ångra sig. Att det är synd om dem. Lite så typ.
  • missan75
    dfuoih skrev 2014-08-09 15:24:38 följande:

On topic: Mina fördomar mot barnlösa är väl att de inte vet vad de går miste om och att de kommer att ångra sig. Att det är synd om dem. Lite så typ.
    Min fördom mot de som skaffar många (typ 5 eller fler) är att de är bebistokiga. Att de bara vill ha barn för bebistidens skull. Och de som skaffar 10+ tror jag seriöst saknar något inombords. För mig är det väldigt udda att skaffa så många barn.
  • Anonym (liv)
    dfuoih skrev 2014-08-09 15:24:38 följande:

För mig är det stor skillnad på barnlösa och barnfria. Jag ser mig som barnfri som i fri från barn, att barn inte innebär något positivt för mig. 

Barnlösa däremot vill ha barn men kan av någon anledning inte få barn.
  • Chrysabelle

Jag vet inte, jag kommer nog inte lägga märke till om någon är barnfri. Jag är mer intresserad av att ta mig fram till bokhandeln.

• dfuoih
    Anonym (liv) skrev 2014-08-09 16:08:00 följande:
    För mig är det stor skillnad på barnlösa och barnfria. Jag ser mig som barnfri som i fri från barn, att barn inte innebär något positivt för mig. 

Barnlösa däremot vill ha barn men kan av någon anledning inte få barn.
    Ja det har du nog rätt i. Jag menade barnfria. Alltså att självmant avstå från barn.
  • Anonym (liv)

Något jag blir less på är att många anser att högtider inte är lika viktiga för mig som inte har barn. Jag har faktiskt också en familj som jag vill umgås med på högtiderna. Men tydligen så anser många att alla våra högtider är till för barnen.

Svar på tråden Vad har du för fördomar om barnfria?