Vad har du för fördomar om barnfria?
Som barnfri så stöter man ibland på riktigt underliga fördomar.
Vad har du för fördomar?
Som barnfri så stöter man ibland på riktigt underliga fördomar.
Vad har du för fördomar?
Vilka fördomar tänker du på? Min syn på barnfria är att antingen kan de inte få barn eller så vill de inte. Därför brukar jag aldrig kommentera det vis samtal, det får de isf själva ta upp.
Om de inte vill ha barn så är det helt ok och jag är lite avundsjuk för de slipper många bekymmer. Jag ser inte dem som sämre människor om det är vad du menar.
Bla annat fördomar om att min fritid inte skulle vara lika viktig som en förälders fritid.
Att jag som barnfri inte ska klaga, för de med barn har det alltid besvärligare.
Att man är omogen om man inte vill skaffa barn. osv...
min fördom av barnfria är att de också har fördomar
Inga. Jag var barnfri tills jag var nästan 30, och inte blev jag en bättre människa för att jag fick barn direkt.
Har mer fördomar mot de med många barn.
Har mer fördomar mot de med många barn.
Jag vet inte, jag kommer nog inte lägga märke till om någon är barnfri. Jag är mer intresserad av att ta mig fram till bokhandeln.
Något jag blir less på är att många anser att högtider inte är lika viktiga för mig som inte har barn. Jag har faktiskt också en familj som jag vill umgås med på högtiderna. Men tydligen så anser många att alla våra högtider är till för barnen.